Vilken mobil?

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av hsals, 10 jun 2010.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. hsals

    hsals Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jun 2010
    Inlägg:
    14
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag ska köpa ny mobil i Augusti och vill veta i förväg vad jag ska satsa på. Jag hade tänkt iPhone 4, men eftersom det största dom introducerade var FaceTime. Men eftersom jag vet att jag aldrig kommer använda FaceTime så känns det lite onödigt.

    Det här kommer bli som en liten gissnings lek, jag kommer säga vad jag gillar att göra mest och saker som jag inte bryr mig så mycket om. Och sen får ni säga vilken mobil som skulle passa bäst för mig.

    Jag gillar verkligen att surfa på mobilen, så en mobil med snabbt Internet är ett måste.
    Sen så kommer jag massor av spela spel och använda andra intressanta applikationer.
    Jag gillar även att filma och ta kort, så jag behöver bra kamera.
    Efter det så kommer titta på film och lyssna på musik.
    Jag vill också kunna göra det mesta på telefonen. Typ som att ladda ner apps, filmer och bilder.
    Jag vill bara ha touch skärm, inget utfällbart skrivbord.
    Skärmen vill jag ha ska vara rätt så stor.
    Mobilen ska vara ganska ny, eller så ska den släppas i Sverige innan Augusti. Jag vill inte köpa en mobil, så efter två månader så släpps det en ny mycket bättre version av den jag just köpt.
    Twitter och FaceBook är inte så viktigt för mig.
    Den ska helst ha någon sorts GPS.

    Nu får ni tipsa! Mobil behöver inte passa helt perfekt med alla mina saker jag vill att den ska ha/ göra.
     
    Last edited: 10 jun 2010
  2. OliverG

    OliverG Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    7 okt 2009
    Inlägg:
    2 900
    Mottagna gillanden:
    125

    MINA ENHETER

    Den första jag kommer att tänka på är Samsung Galaxy S.
    Den har en 4" super-amoledskärm, och DivX-stöd. 1Ghz Hummingbird-processor med kraftfullare grafikdel än konkurenterna. Kameran är på 5 MPixel, men saknar blixt.

    Annars finns Motorola TX720, vilken har en 3.7"-skärm, 720Mhz-processor från Texas Instruments, och en kamera med 720p/24fps videoinspelning och Xenonblixt (riktig blixt.) Finns även HDMI-utgång.
     
  3. hsals

    hsals Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jun 2010
    Inlägg:
    14
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag vet inte om jag har nån större lust att köpa Samsung eller Motorola, finns det ingen HTC lur eller liknande?
     
  4. hsals

    hsals Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jun 2010
    Inlägg:
    14
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    En Desire ser inte så dum ut, men hur länge har den varit ute?
    Fyller den mina krav?
     
    Last edited: 11 jun 2010
  5. Leogbg

    Leogbg Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 maj 2010
    Inlägg:
    40
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Mina tankar

    Jag tänker först och främst på SE Xperia X10. Den har en 1 GHz processor, har en 8.1 MP kamera och kommer få HD inspelning med Android 2.1 i September.

    Sony Ericsson är duktiga (bäst) på att implementera bra kameror på sina lurar. Dock ska du komma ihåg att en mobil med bara 5 MP (X10 Mini) tar kort med bättre skärpa. Den är dock sämre på att filma.

    Jag kan dock inte svara på hur bra Xperia X10 är för spel men är du som mig, fotar du mer än du spelar. Jag antar dock att alla nya lurar klarar av de flesta spel galant!

    Fördelar med Android är:
    1. Widgets
    2. Smartare system som gör att du till exempel kan installera en applikation som inhämtar information från Eniro och visar det på skärmen om någon okänd ringer.

    Fördelar med iPhone är:
    1. Snyggare gränssnitt
    2. Mer applikationer. (Det mesta är dock skit)
    3. Den nya iPhone 4 borde kännas som bättre byggd (Riktigt glas på displayen) även om jag inte gillar att den är så smal. Tycker redan idag att nuvarande modeller är för smala.

    Det är mina tankar och jag är ingen Apple eller SE-fanboy. Jag äger både en iPhone och en X10 Mini.
     
  6. Leogbg

    Leogbg Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 maj 2010
    Inlägg:
    40
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Förmodligen

    Jag kommer inte ihåg men jag tror den varit ute ungefär två månader. En Desire kommer nog fylla dina krav rätt bra på alla områden förutom två. Den har en dålig kamera och har Androids standard mediaspelare som inte är jättebra. Dock borde gränssnittet tilltala dig om du gillar iPhone. Många smarta widgets, även om jag tror Xperia X10 kommer få många tillval på den fronten i och med Android 2.1.

    Vill du vänta till Augusti innan du köper en ny telefon så råder jag dig att sitta lugn i båten och se vad mobiltillverkarna visar upp. Om det visar sig att iPhone 4 har en alldeles fantastisk kamera skulle jag välja den framför en Android lur. Dock skulle jag sakna widgets.
     
    Last edited: 12 jun 2010
  7. hsals

    hsals Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jun 2010
    Inlägg:
    14
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    En Xperia X10 ser ganska bra ut. Fast jag har haft SE hela mitt liv och vill pröva på en annan mobil. Jag spelar mer än vad jag fotar, men jag tycker ändå att ha en mobil som kan ta rätt så bra bilder är ganska viktigt.
    Jag har sett att en butik har lagt ut iPhone 4 och den kostade 10.000kr. Och jag vill inte köpa en mobil för 10.000kr om dom kommer släppa en ny i 2011.
    Det lutar väldigt åt en HTC telefon eftersom jag tycker dom ser riktigt bra ut på alla sätt och vis.
    Ja, jag får ta och avvakta och ser vad HTC eller något annat märke har att komma med.
     
  8. OliverG

    OliverG Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    7 okt 2009
    Inlägg:
    2 900
    Mottagna gillanden:
    125

    MINA ENHETER

    X10 har inte multitouch, och det kan sätta käppar i hjulen när det kommer till spel.

    En alternativ Musik/filmspelare kan du installera på vilken Androidlur du än väljer.

    Desire är en bra telefon, med en inte lika bra kamera.

    När det kommer till kritan så tror jag nog att Motorolas nya telefon är den som passar dina krav bäst. Om du inte gillar märket är upp till dig, men det kan vara värt att kolla på.
     
Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.