Vilken operatör har bäst tv-reklam?

Diskussion i 'Allmänna diskussioner' startad av djohansson, 13 nov 2014.

?

Vilken svensk operatör har bäst tv-reklam?

1. Comviq

6,3%
  2. Halebop

12,5%
  3. Tele2

50,0%
  4. Telenor

12,5%
  5. Telia

6,3%
  6. Tre

6,3%
  7. Annan, nämligen...

6,3%
  1. djohansson

djohansson Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 5X

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 5X
    Telefon 2:
    iPhone SE
    Platta:
    Lenovo Tab4 10
    Som frågan lyder, vilken operatör har bäst/roligast/smartast/fyndigast tv-reklam?

bernard gillar detta.
  2. dragontrumpetare

dragontrumpetare Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    332
    Telefon:
    SONY Xperia 10

MINA ENHETER

Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    Känner lite att tele2 och comviq är samma sak. MEn tycker nog ändå att de båda gör fiffig reklam, så det går inte riktigt att säga vem som är bäst? Så därför valde jag annan.

Sedan har vi förstås Sveriges bästa mobilreklam som kom ifrån Telia med familjen. Telia gjorde en reklam om familjen med den lite knäppe men omtänksamme pappan och hans familj. Där tjejen var väldigt framträdande också. Lite i klass med ICA-reklamen. Men den görs ju inte längre, så därför kunde jag då inte välja Telia. Telia reklamen idag är mest produktinfluerad. Visar vad de har, inget mer.

Hallons reklam är lite tråkig. Halebops är tråkig och lockar typ bara ungdomar. 3s är visserligen fyndig då de parodiera James Bond med "Mannen/Kvinnan från 3". Men den är inte kul, den hade kunna varit roligare. 3 bästa reklam var förstås: "Sätt Bill i skamvrån för att han tar en öppningsavgift inom sitt egna operatörs nät, det gör inte vi på 3". :-) 3 drog så hårt på denna tes att t o m Shlomo Liran (som var 3's dåvarande chef för hela HI3access AB Danmark/Sverige) gick ut och sa att det verkligen är en bluffavgift att ta betalt för att koppla vidare samtal inom det egna nätet. Så må tro vad konstigt det blev när 3 väl sedan också började ta betalt inom det egna nätet vid vidarekoppling inom sitt egna nät. Nu så högt som 90 öre/samtal (om man då inte har fastpris).

Telenors reklam är lite som att de tänkt: "VI gör som telia gjorde för 5 år sedan. Vi gör reklam om denna familj som gillar mobiltelefoner och annat tekniskt". De hade nästan identisk reklam innan den som går nu. Med andra ord. Tråkig reklam, och nästan så att jag tycker Telia borde anmäla Telenor för plagiat.

Så hur jag än ogillar tele2 och comviq så gör de helt enkelt grym reklam, där de parodiera, och man skrattar många gånger åt alla knäppheter som de hittar på. NU är det ju ett får på Tele2 som parodierar ordet Sheep med Cheap. Samma sak med Comviq, där den hemliga älskaren pratar i telefon gömd i ett klädskåp just för att han får bonus när folk ringer till honom, de ändrade detta till ränta senare. Detta var visserligen gammal klassiker. Idag har vi ju invandrar grejen, så var lite kul i början. Men de har kanske mjölkat ut tanken lite för mycket. Men det är fortfarande bra.

Last edited: 13 nov 2014
  3. Davil

Davil Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    454
    Telefon:
    HTC U11+

MINA ENHETER

Telefon:
    HTC U11+
    ROM:
    Stock Root
    Håller med föregående talare att Telia var överlägset bäst med familjen.

Idag tycker jag att alla är halvjobbiga men tele 2 är nog minst dålig.

4. Mrhoyt

Mrhoyt Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 334
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    Tele2's förbannade får är jag så jäkla trött på, fruktansvärt dåliga reklamfilmer.

Tycker inte någon idag har någon rolig reklam, fåret är uttjatat, Sören är ju bara så jobbig och mannen från 3 har jag aldrig gillat....

Minns tillbaka till när 3 var nytt då diggade jag deras reklamfilmer och då speciellt "killen som hade hockeyfrilla när andra såg ut som Gustav Wasa, killen som hade loafers med spänne när andra hade träskor" och hur den nu gick.

5. djohansson

Mottagna gillanden:
    12
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 5X

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 5X
    Telefon 2:
    iPhone SE
    Platta:
    Lenovo Tab4 10
    Vill minnas att dottern i Telia-familjen såg rätt bra ut? :)

Fan, jag minns inte de där. Minns däremot de två killarna som reste runt i en folkabuss med sin slogan "telefonjack - nej tack".

6. Davil

Davil Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    454
    Telefon:
    HTC U11+

MINA ENHETER

Telefon:
    HTC U11+
    ROM:
    Stock Root
    Hehe.. Det är jag lite för gammal för att få yttra mig om :-D.

Jag kommer ihåg att jag såg att hon blev ett populärt offer att skriva om på flashback forumet...

7. cavveman

cavveman Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    236
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    OnePlus 7t Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    OnePlus 7t Pro
    Någon som kommer ihåg 3 reklamen från typ 1,2 år sedan? Handlade bland annat om att de inte hade täckning uppe i norrland. Den var lite smågullig.

8. djohansson

Mottagna gillanden:
    12
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 5X

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 5X
    Telefon 2:
    iPhone SE
    Platta:
    Lenovo Tab4 10
    Kanske inte så oväntat... :P

Nej, minns inte... Var det innan Mannen från 3?

Last edited: 16 nov 2014
  9. Kate

Kate Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 046

MINA ENHETER

Tele2:s lansering av 4G när frank adopterar francis är det inte mycket som slår tycker jag.

Telias tycker jag är värdelös. De började skryta om sin miljardsatsning på nätutbyggnad för längesen. Som kund skiter jag väl i vad som kommer att finnas om några år? Det är vad som finns nu som är intressant!