Jag har haft de flesta phablets på sista tiden och nu senast körde jag Note3 men sålde den pga att jag inte gillar deras skin, fult och stort. På en så stor skäm ska det inte vara större text n på en liten skärm tycker jag. Vilket fall som..jag köpte sedan Xperia ultra vilken jag ä löjligt nöjd med bortsett från splitterskyddet och avsaknaden av bra kamera/blixt.
Så jag började fundera på LG g flex och var i butiken och kände på den i en halvtimme och gillade som fan att den va böjd, riktigt go känsla! Man rör ju fingret i en pendelrörlse när man tex skrollar och då gjorde sig kurvigheten väldigt bra, samma vad film/youtube tittande, kändes helrätt! Tyvärr så var det svårsurfat jämfört med Ultran..texten blev oläsbar om man inte zoomade in, har väl med den "låga" upplösningen att göra? Sen har den inte SD kort och dessutom är den svindyr! Så det blev inget köp där..
Däremot kommer det en sjukt trevlig phablet nästa månad från Huawei, mediapad x1, förvisso 7tum med sjukt slim och faktum är att den är helt vansinnigt
komplett och inte så mycket större än Ultran, mest på bredden..ca 10mm bredare och bara ca 4 mm längre och ungefär lika tunn och dessutom i aluminium med riktigt bra premiumkänsla.
1.6GHz quad-core processor
LTE
2GB of RAM
16GB of internal storage
microSD
5000mAh batteri!!!!
IPS screen HD 1200 x 1920
322ppi pixel
13mp kamera 5mp fram
Och med dom små måtten 83.5 x 103.9 x 7.18mm
Det bästa är priset.. Under 4000kr!
Denna enheten har som dom flesta Androidenheter "knapparna" integrerade i skärmen till skillnad från Samsung, vilket ger mer skärm på mindre telefonyta men å andra tar sådana knappar upp skärmyta, men inte på Huaweis enheter för där kan man gömma knappraden och swipa upp den när man behöver den, tex när man surfar eller liknande och vill ha tillgång till hela skärmen, genialiskt!
![[IMG]](proxy.php?image=http%3A%2F%2Fi344.photobucket.com%2Falbums%2Fp342%2Ffluppen2%2FMobile%2520Uploads%2Fhuawei-mediapad-x1.jpg&hash=d895a87469754f9982bb7c1b2793c687)
Click to expand...