Vilken recoveryfil ska man använda m.m. frågor

Diskussion i 'Magic' startad av cruZZade, 31 maj 2009.

1. cruZZade

cruZZade Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    38

MINA ENHETER

Jag är helt snurrig över vad som gäller. Jag kör Vodafone-telefonen med senast CRB43? updaten, orootad. Vilken recovery ska jag använda och varför? Och kan jag på något sätt göra backup på HELA min telefon, alltså både MIN recovery fil och min firmware? Man vill ju gärna kunna reverta allt till original om det krånglar eller om man av någon anledning behöver min recovery för kommande mjukvaror.

2. bernard

bernard Droidmin Moderator

Mottagna gillanden:
    47 156
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Du skall använda den recovery-fil vi länkar till i guiden, du kan inte köra uppdateringen om du inte befinner dig i recovery-läget och du kan endast komma in i recovery-läget med filen vi länkar till.

Efter att du skrivit "fastboot boot recovery-new.img" och fått upp bilden nedan, då kan du direkt köra en Nandroid-backup och sedan starta om telefonen för att därefter ansluta den till datorn och spara alla filer på SD-kortet i en backupkatalog.

Efter att ha skrivit ovanstående så ändras inte något på ROM:en överhuvudtaget, allting vid det där steget sker bara i RAM. Varför Nandroid-backupen skall vara en 1:1-kopia av din installerade ROM.

Kanske jag borde lagt till detta i guiden. Denna sajt är onekligen rätt komplicerad att underhålla, någon kollega som vill uppdatera den med detta kanske?

Vid närmare eftertanke kan du förstås prova med att slopa det sista steget i vår guide, dvs att flasha över recovery-filen med recovery-new.img. Du kommer ha root i all fall, nackdelen är bara att du endast kommer kunna boota in i recovery-läget genom kommandotolken med ovanstående kommando.

3. cruZZade

cruZZade Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    38

MINA ENHETER

Men Nandroid backupar väl bara firmwaren, inte min recovery? Och min ursprungliga bootloader, hur backupar jag den?

Tack för övrigt, ni gör ett grymt bra jobb med denna sida!