Vilken rom för uppdatering til CM (och andra frågor)?

Diskussion i 'Magic' startad av itix, 25 apr 2010.

1. itix

itix Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej!

Drev idag bort min perfekta SPL (1.33.0014) via goldcard (1-click funkade ej) från telefonen för att jag tänkte uppgradera den lite.

Upptäckte till min fasa att market och skit är borta från telefonen och vad jag förstått så backupar CM dessa och bara "lägger tillbaka dem" för att han/hon inte får redistribuera dessa.

Därmed behöver jag flasha in en HTC-rom (antar jag) med market (och framförallt HTC's TANGENTBORD!!!) men jag är inte säker på hur eller vilken eftersom jag inte vill ogöra allt mitt slit med goldcard och skit.

(vet nån hur man återställer hexen på SD-kortet BTW? Räcker det att formatera om det eller måste jag krångla?)

Mvh :)

Last edited: 25 apr 2010
  2. Galaxy

Galaxy Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    123

MINA ENHETER

Har inte svar på alla dina frågor men HTC tangentbord kan du alltid slänga in sen oavsett vilken ROM du flashar.... Jonasl har modifierat HTC´s tangentbord så pass att den är gudomligt bra Se Här

Eller Här för alla funktioner.

3. ehnvis

ehnvis Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    49
    Telefon:
    LG G5

MINA ENHETER

Telefon:
    LG G5
    ROM:
    Orginal
    Detta har han ju gått runt och använder en officiell uppgradering i botten som han sedan anpassar. Iaf så var det så när jag flashade om min magic till CM's rom för ett par veckor sedan.

4. itix

itix Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Är du säker på detta?
    Jag menar jag har inte market och andra proprietära googlegrejor nu, och om CM gör så att den sparar undan market och skit och inte inkluderar market och andra google-saker så är ju telefonen inte mycket att ha tyvär...

Jag känner att om jag bara flashar in HTC's rom utan HTC's verktyg så bör jag ju slippa HTC's spl som förhindrar vidare flashning. Frågan är bara om det kan bli något problem med att göra så, tex om HTC's rom kollar efter den perfekta SPL-en eller nått sånt och allt bara far ut genom skorstenen :(

EDIT: tack för tipset om tangentbordet förresten! Det ska definitivt in på telefonen när market och CM är fixat.

Det är främst på grund av skrivhastigheten på sms och sån't som jag uppdaterar så om jag får in det tangentbordet så kommer telefonen vara som himlen sen :D

EDIT2: Vet någon nått sätt att fixa så att CM ser ut som 1.5 btw? Typ nått 1.5-tema eller nått.... gillar liksom utseendet av 1.5.

5. itix

itix Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Okej, det här var skumt.

Jag saknar google-stuff som youtube och gmail och market och sånt, men jag har HTC-s tangentbord (typ) och HTC sync.

6. Galaxy

Galaxy Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    123

MINA ENHETER

Vad har du flashat?

Jag råder dig att följa denna wiki

Du måste flasha 3 filer
    1. DRC83_base_defanged (här får du alla google apps)
    2. CyanogenMod ROM 4.2.15.1
    3. 32A Kernel Port

Du hittar alla länkar i wikin.
    Dock får du leva med att utseendet är annorlunda... du kommer gilla Eclair looken ;)

7. itix

itix Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag följde bara den här guiden för goldcard till punkt och pricka:
    https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=3501&highlight=goldcard

Funkade som smort, men när jag startade telefonen var alla program och kontakter och sånt borta (det är lugnt med dem, de är backupade). Känns ju ganska mycket som att telefonen har fått ny rom (noterade aldrig vad den gamla hade för beteckning, det var spl-en som jag ville byta)... dock är HTC grejorna "kvar".

Har sett den wikin och hade tänkt följa den senare men jag trodde att jag behövde google-grejorna innnan jag satte igång med den. Uppenbarligen inte, tack så mycket!

Hittade en "app-gardin" som ser ut som 1.5 på cyanogens forum och en guide för hur man installerar den ;D

8. ChristianSR

ChristianSR Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Har du bara kört Goldcard-guiden?

9. itix

itix Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Inte längre, men det har löst sig nu. Det stämde som Galaxy skrev att det bara var att köra CM-s guide (även om den inte var särskilt utförlig eller bra, får jag tid skriver jag nog en egen för ubuntu) och man fick med Market och Youtube och Gmail och det.

Nu ska jag bara få in jonasl's HTC-tangentbord, försöka fixa tillbaka alla notificationljuden och det gamla ikontemat (som jag gillade bättre, hittade det på CM's hemsida nånstans igår) samt lära mig telefonen igen...

EDIT: för att svara på din fråga, ja igår när jag saknade market och telefonen var wipe-ad och skit så hade jag bara kört goldcard, det stämmer.

EDIT 2: Tack för tipset om tangentbordet. Det är fullkomligt underbart!

Last edited: 26 apr 2010