Fråga: Vilken Rom? Mjukvara från andra telefoner?

Diskussion i 'One M7 (2013) - ROM-filer och utveckling' startad av Crusty, 20 aug 2013.

1. Crusty

Crusty Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Ok, har ägt min One nu ett tag för att ha uppmärksammat några småsaker som jag stör mig på. Tänkte att en custom rom skulle råda bot på det. Men det finns ju en del roms där ute och det blir ju så svårt att veta vilken som passar en bäst. Vill ju inte flasha om telefonen stup i ett om jag blir missnöjd då jag antar att all data försvinner?

Aja, har iallafall tittat på Viperone, revolution hd och Insert coin. Men det enda jag lär mig av alla youtubevideos osv är att man kan ändra rätt mycket på ditt och datt. Just nu så verkar jag finna samtliga rätt lika. Vad skiljer dom åt?

Sen undrar jag om jag kan behålla viss htcmjukvara som tex zoekameran?

Samtidigt vill jag ha panoramafunktionen som verkar finnas i googlestocktelefoner...hur?

Gillade musikspelaren på min xperia (walkman), kan man få in den på något sätt?

Som ni märker så vill jag helt enkelt ta vissa funktioner från vissa modeller och blanda.

2. yarr

yarr Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    89
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Google Pixel 5

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Google Pixel 5
    Telefon 2:
    HTC U12+, U11, 10, M8, M7
    Övrigt:
    Google Pixel Watch, TicWatch Pro 3 GPS
    Jag fick min HTC One för 2 dagar sedan och la in ViperOne direkt. Ångrar det inte en sekund. Älskar den!

Du kan under installationen av romen välja vilka appar du vill ta bort/ha kvar, så du kan ha kvar alla htc/sense-grejer om du vill. Jag valde att ta bort en del skit som jag vet att jag aldrig kommer använda.