Fråga: Vilken ROM rekomenderar ni?

Diskussion i 'Galaxy S2 - ROM-filer och utveckling' startad av robin00, 8 okt 2011.

1. robin00

robin00 Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Har funderingar på att roota min telefon och har hittat rätt cf-root och så men skulle vilja bli tipsad om en bra rom jag kan lägga in. Gillar temat Steel Blue CM7 Theme (Cognition) så det ska den klara och versionen på telefonen jag har är XWKI4.

Mvh Robin

Last edited by a moderator: 9 okt 2011
  2. Bazile

Bazile Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    70

MINA ENHETER

Cognition är och kommer alltid vara min favorit tyvärr har utvecklaren börjat fokuserar på A&AT som jag förstått det och versionen vi använder uppdateras inte lika ofta... Så just nu är det antingen Insanity eller [ROM][KI3][5.OCT.11]Androidmeda-HyperDroid-v1.0.0 | Fast.Functional.Solid. som gäller :)

3. deliverance

deliverance Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    36
    Telefon:
    Huawei Mate 9 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Huawei Mate 9 Pro
    Info:
    Nova launcher
    Telefon 2:
    Oneplus 2
    Platta:
    Z3 compact tablet
    Bara du testar dig fram, när man väl har börjat så är det svårt att sluta :-P

Halva nöjet med Android är all flashning.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

4. deliverance

deliverance Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    36
    Telefon:
    Huawei Mate 9 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Huawei Mate 9 Pro
    Info:
    Nova launcher
    Telefon 2:
    Oneplus 2
    Platta:
    Z3 compact tablet
    Glömde ju att tipsa om leomar rommen, den bästa jag har kört.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

robin00 gillar detta.
  5. robin00

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Tack för tipsen, men en fråga bara. Fungerar alla rom till alla telefonmodeller eller måste man ha lite koll så det är kompatibelt. Kan det bli tokfel om det inte skulle vara kompatibelt?

6. Lidback

Lidback Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    495

MINA ENHETER

Du kan exempelvis inte ta en rom som är gjord för en Motorola telefon och slänga in på din SGS2.

robin00 gillar detta.
  7. robin00

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Nä precis :) Så mycket visste jag men vilken som helst gjord för SGS2 går bra?
    Tack för svar.

8. Bazile

Bazile Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    70

MINA ENHETER

Ja det bör inte vara några problem.. :) gör en backup och flasha på bara

9. Lidback

Mottagna gillanden:
    495

MINA ENHETER

Absolut, tuta och kör på :).

10. Blomkungen

Blomkungen Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    416

MINA ENHETER

Synd att den äter helt löjliga mängder batteri jämfört med MIUI :/

11. kettle

kettle Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    119

MINA ENHETER

Tycker MIUI äter mycket batteri så brukar alltid lämna den, har dom fixat det nu?

12. Lidback

Mottagna gillanden:
    495

MINA ENHETER

Det du citerade innehöll tre rommar, medans du använde singular (den) när du nämnde saker gällande batteritid... Min fråga är vilken utav dom menade du?

Insanity som är en väldigt avskalad rom har jag kört med ett par dagar (under 50MB stor) och den drar verkligen inte mycket batteri för mig.

13. brollann

brollann Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Androidmeda-HyperDroid-v1.0.0 var bra både batteritiden och det mesta andra jag gilladr den som tusan, jag har testat MIUI bara den och Galnet men haft värmeproblem med dem tyvärr i äldre versioner.
    Drog in Cyogenmod nu och testade även den har jag haft värmeproblem och BT har ju inte fungerat men nu verkar det som att bägge dem fungerar för mig iaf:)

14. hausmanis

hausmanis Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    80

MINA ENHETER

Personligen är jag en fan av svenska Smaberg, hans touch-X rom är riktigt stabila, optimerade för bra batteritid och dessutom samarbetar han numer med codaren till Siyah Kerneln vilket ÄR den bästa kerneln. Kan varmt rekommenderas till alla er som föredrar TW roms. Han släpper en ny i de närmaste dagarna baserat på KI8 och enligt han är det den bästa batteritids rommen hitills.

15. Radikaal

Radikaal Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Efter två månaders av testande är det inget snack i mina ögon att LeoMar75s 2.7.1 ROM och den nya Androidmeda-HyperDroid-v1.0.0 är bäst enligt mig. Har även testat senaste KI8 firmware stock m.m.

Men tycker även criskelos ROM och cognition är trevliga med. Och hört att skaparen av CheckROM ska gå ihop med LeoMar och göra en KI8 ROM vilket kan bli riktigt nice.

Just nu kör jag på Androidmeda och är helnöjd (med surgeons script), mina ögon har inte upptäckt en milisekund av lagg någonstans trots fulla homescreens eller i browser. Ingen annan ROM har gett mig samma resultat, samtidigt som batteritiden med senaste radion är bra: 4% på 10timmar med 4 snoozningar DATA påslaget, har inte mätt med DATA av men ska göra det inatt, 0.2-0.3% nånting där förmodligen / timme. Och vid användning drar den som alla andra KI3 romar (mätt med timer och exakt samma inställningar och användning, och alla KI3 drar mindre än KH3/Stock romar vid användning.)

Viktigt att komma ihåg att man laddar hem spareparts och stänger av kompabilitets funktionen (om man använder surgeons!) Samt så full wipa före, samt en reboot innan man börjar döma ROMEN! (och som vanligt, stäng av syncar om du kan leva med att synca manuellt, urchecka platser saken och skriv din plats manuellt istället i tex väderwidgets, stäng av fast dormency (måste man göra om varje gång man flashar ny ROM!).

Dock prioriterar jag en helt laggfri, riktigt rapp och smooth telefon över någonting annat, (hallå man köpte ju ändå en telefon som ska vara den snabbaste? Bryr man sig inte om att något hackar till ibland finns det ju mycket billigare varianter som fortfarande är bra!) samt så måste det för mig finnas ett någorlunda bra tema och att DATA & autorotation är snabbt framtaget från statusbar).

Och som alltid, kom ihåg att ofta när man provar nya ROMAR så använder man dem extremt hårt och mycket mer än normalt, och ofta räcker batteriet inte ens en dag då (vilken ROM du än kör spelar ingen roll med samma användning)! Har fått ut över 4d på orginalbatteri med LeoMars ROM med skärm påslagen 4timmar, men har samtidigt kört slut på samma ROM batteriet på under 6 timmar (när jag satt på en buss 4timmar totalt och använde telefonen till surf/film/spel, såg en hockey match och filmade en massa HD)

Last edited: 10 okt 2011