Vilken ROM?

Diskussion i 'Magic' startad av urotsukidoji, 6 nov 2009.

1. urotsukidoji

urotsukidoji Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Halloj alla androider...

Jag skulle vilja se en liten samling av omdömen på olika ROMs som körs i svenska android lurar för stunden... pros n cons så att säga.

Själv bytte jag precis till Cyanogen ROMen ( http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=568032 ) efter att ha kört på the nanos hero rom ett bra tag. ( https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=1899 ) Jag gillade Nanos ROM skarpt eftersom att jag e lite av en sucker för det grafiska som kommer med hero ROMen men valde ändå Cyanogen för att den e snäppet snabbare...

Vad kör ni? Vad är bra och vad är dåligt med era ROMs?

Last edited: 6 nov 2009
  2. ehnvis

ehnvis Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    49
    Telefon:
    LG G5

MINA ENHETER

Telefon:
    LG G5
    ROM:
    Orginal
    Det finns redan flera liknande trådar så en till känns onödig. Kika bland annat i de klistrade trådarna.

3. goa200

goa200 Baby Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    162

MINA ENHETER

åsikten när det gäller pro's and con's av rom är som bakdelen. extremt delad :) dock kanske inte full av sk*t :)
    Jag tycker du helt enkelt testar en hero rom och en vanilla rom och då brukar man inse ganska snabbt vad man gillar. hero rommarna och vanilla rommarna skiljer sig inte så grymt mkt åt i ui mestadels lite speedskillnader och applikationsskillnader.

4. BenPool

BenPool Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    35
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    HP Elite X3

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    HP Elite X3
    ROM:
    Windows 10 for Phone
    Platta:
    Asus S8.0
    Platta 2:
    Lg Gpad X & Nvidia Shield
    Batteritid, jag får mkt bättre batteritid med CM än med ngn Hero-rom. Har aldrig haft en Hero-rom med bra eller ens acceptabel batteritid. Nu är ju det väldigt individuellt det också, både hur man använder luren och vad man tycker är acceptabelt.
    Du blir, som goa200 sa, tvungen att testa själv och välja efter det