Alla kör ju olika rom vad är skillnaden och vilket är det bästa? Enda anledningen till att jag funderar på att roota/rom är för att min batteritid inte ens är en dag.
Alla har sin åsikt om vilken som är bäst faktiskt, beror på vad man tycker om. Själv kör jag Spikes 2.0 Pure Gingerbread som den heter. För bäst battertid vid rootning: låt den laddas ut så den stängs av, ladda till 100%, full system wipe, battery stat wipe, installera nya rommen.
leedroid it is ... tänkte på att det kommer ju en uppdatering i vår kan jag återställa mobilen till dess ursprungliga tillstånd?
hmm, finns väl ingen direkt vits med att återställa till original när du väl fått smaka på the forbiden fruit. men det torde väl bara att vara att ladda ner en 1.32 standardrom, och flasha in via cmd, som man gör för downgrade när man ska roota... själv kör jag android revolution, tokigt nöjd.
jooo men för säkerhet skull skulle det va bra att veta att möjligheten till återställning finns det kommer ju 2.4 honeycomb i andra kvartalet så det kan ju vara värt att prova.
du borde nog kunna återställa, har inte provat själv, eller läst att det ska gå. men på samma sätt som du kan downgrada från 1.74 till 1.32 borde du kunna gå till 1.32 original från Android revolution eller liknande. logiskt sett borde det absolut fungera. men kolla med någon mer först så jag inte lurar dig
Recovery sen.. Full wipe sen.. Mount SD sen.. PD98IMG.zip till SD sen.. HBOOT.....PD98IMG.zip installerar sig själv, praktiskt taget Du går miste om root, ENG S-OFF osv... allt försvinner! Det enda som återstår är Radio S-OFF.
Vill man ha en Rom med snyggt utseende så kan jag rekommendera CoreDroid! testar den lite nu och allt är riktigt snyggt! Kör Gingabread-varianten och får bara ca 1600 i quadrant men allt flyter grymt fint i luren och inga lagg i varken menyer eller spel.
Funkar väldigt stabilt och bra än sålänge Har inte testat Froyo-versionen men gb-versionen funkar bra för mej iaf. kör radio Radio_12.35d.60.140fU_26.08.03.07_M_Test och det verkar lira bra ihop, den står med bland dom rekommenderade för Rom´en.
Aa okej jag funderar på att köra den faktiskt verkade nice men däremot såg jag bara bilder på froyo versionen tror jag, har du lite bilder och slänga upp så man får se hur det ser ut t.ex?
Har dålig koll på hur man tar screenshots men över lag så är allt snyggt, det mesta gröna är utbytt mot blått, crt-skärmsgrejj när man släcker skärmen osv.. ta en backup på din nuvarande så är det ju bara att testa
vad jag har för erfarenhet så brukar det inte gå att återställa till nuvarande romen när jag sist försökte från clockworkmod? lite därför jag inte vill byta förens jag vet precis isf!