Har dammat av min gamla Blade som jag inte använt på länge. Har ROM:en Ginger Stir Fry Beta 23 på den. Tänkte uppgradera den och jag undrar vilken som är den mest stabila ROM:en som finns för telefonen idag?
CM7.2 RC3 official eller om du vill ha något som överträffar de flesta telefoner, KonstaKANG's CM9. Batteritiden är ungefär den dubbla och prestandan den tredubbla jämfört med SS. KonstaT, killen som gjorde SS är samma KonstaT som gör KonstaKANG CM9. Två dagar med fyra timmars hårt arbete per dag, dvs åtminstone två timmar musik OCH surf och två timmar musik på högtalare.
Swedish Snow alla dagar i veckan då ALLT fungerar och inget saknas som t.ex. FM-radion gör i CM9 / KANG romarna. Som förövrigt jag inte tycker är mogna för alldaglig användning i dagsläget. Men ska du bara leka med 4.0 så säger även jag någon av alla CM9 / KANG versionerna. Ingen större skillnad mellan dessa då samtliga bygger på samma källor och räkna inte med att telefonen är tillförlitlig vid körning av någon av dessa. Ta även en titt i denna tråd som skapades för att slippa nya trådar av typen "vilken rom" samt denna.
Eh.... va? Tror det var tre veckor sedan jag postade FM libs som funkade via GIT vilka samtliga av mig rekommederade rommar använder nu. SS7 är allt annnat än problemfri om du inte vill bo väldigt nära en nätkontakt, den drainar batt så det skriker om det och alla vet det men uppenbarligen vill folk låtsas som det inte är så. Med KonstaKANG varar batteriet i två hela dar med fem timmars musik och fyra timmars surfande per dag. Att sen säga att de bygger på samma källor är fel det med, AOKP och AOSP är två olika källor och utav dem finns det tre olika vardera plust två som är mixade. Du har noll koll på det här och borde låta det vara. Inget illa ment men fakta är fakta och du har fel.
Det är lugnt jag tar inte åt mig men som du säger fakta är fakta och snacka om att inte ha alla fakta om Swedish Snow. Där finns INGA problem med batteritiden i denna romen. Antar att du enast läst typ dom två sista sidorna i tråden på modaco?! För att citera KonstaT själv; Dom användarna har antagligen någon eller några appar som suger ut batterierna. Så SS har helt klart mer än godkänd batteritid. Om detta vore en bugg i romen så hade tråden varit full med inlägg om detta. Källa; http://www.modaco.com/topic/350875-romgen2-swedish-snow-rls7-android-235/page__st__1980#entry1970793 När det gäller alla de olika CM9 versionerna så har jag inte full koll då jag endast testkört ett flertal och tyckt att dom har en bra bit kvar till att användas för dagligt bruk. Att FM-radio är löst tycker iaf jag är en riktigt god nyhet, källa? Nu är det väl endast video dekodningen kvar för att allt ska fungera i dessa romar?
Har inte upplevt några batteriproblem med SS, laddat var tredje-fjärde dag med lite samtal och surf samt en hel del musiklyssnande.
+1 <hr> Jinxxed; Jag tror snarare det handlar om handhavandefel vid flashning av en ny rom, halvladdade batterier är en klassiker t.ex.
Har nu bläddrat igeonom KonstaKANG tråden på modaco och finner att KonstaT själv bekräftar att FM-radio INTE fungerar i dagsläget. Spoiler Bli medlem eller logga in för att visa innehållet! Källa; http://www.modaco.com/topic/355059-...stakang-android-404/page__st__80#entry1973945 Hur är det med Coldfusion ni som kör det?