Vilken "semester"tablet ska jag köpa till ungarna?

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av fluppen, 10 nov 2013.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. fluppen

fluppen Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    428

MINA ENHETER

Vi ska till Thailand i fyra veckor över jul, jag tänkte köpt ungarna en varsin platta som dom kan ha under resan, den ska klara spela film och klara av enklare spel.
    Priset är viktigt eftersom jag måste köpa två, så jag är ute efter billiga plattor.

Råd på det?

2. kallt_kaffe

kallt_kaffe Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 685
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi Mi Note 10

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi Mi Note 10
  3. fluppen

Mottagna gillanden:
    428

MINA ENHETER

tack, tänkte mig nog ännu billgare om det finns det ?Såg på netonnet nån 7tums platta för 5-600kr..

Sen är det bra om det finns sdkort till den..

4. tekniktant

tekniktant Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 13 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 13 Pro Max
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy 6 Edge
    Platta:
    iPad 9th
    Den här från ICA verkar ha lite mer minne än den här från Net on Net och det skiljer en hundralapp mellan dem. Hur bra de är vet jag däremot inte men den på Net on Net verkar ha tre skapligt nöjda betygsättare.

Den Acer som tipsas om ovan har vi och den tycker vi är helt OK, dock köpte vi den när Acer hade cash back på 250 kr så den kostade oss 740 kr.

5. fluppen

Mottagna gillanden:
    428

MINA ENHETER

tack, den från ica verkar ju hyffsat vettig bortsett från skärmen...men det är ju till ungarna..

6. kallt_kaffe

kallt_kaffe Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 685
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi Mi Note 10

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi Mi Note 10
    Jag har inte testa ICA plattan men jag har en Acer A1-810 och den är förvånansvärt pigg och med sina 4 processorkärnor så orkar den med betydligt mer än bara enklare spel och t.ex. Minecraft Pocket Edition flyter på riktigt fint på den.

Den kostar visserligen 400kr mer än Ica-plattan men du får en lite större skärm, högre upplösning, snabbare processor och HDMI-utgång. Dessutom kommer den att duga ett bra tag till för barnen även efter semesterresan. Men en bakre kamera på 5Mpixel så kan de även använde dem för lite semesterbilder. Dessutom kör den Android 4.2.2 och har stöd för flera användare så ni vuxna kan enklare "dela" plattorn med barnen utan att riskera att de är inne på era facebook-konton, mail m.m.

Säkert inget större fel på Ica-plattan men det kan vara värt att tänka efter en extra gång och inte vara dumsnål.

Finns t.ex. en review här på den: http://www.notebookcheck.net/Review-Acer-Iconia-A1-810-Tablet.96428.0.html

Last edited: 10 nov 2013
  7. fluppen

Mottagna gillanden:
    428

MINA ENHETER

Ja du har helt rätt, hade det handlat om köp av en platta så hade jag köpt Acern, men nu är det två så det blir 800kr mer..Det är semesterkassan som blir drabbad..

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.