Vilken skall jag välja

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av Dorkington, 18 apr 2013.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. Dorkington

Dorkington Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej

Står i valet och kvalet méd att köpa ny mobil. Nu undrar jag vilken telefon som jag får mest telefon för pengarna.

De telefoner som jag väljer mellan är

* Samsung Note 2
    * Nokia Lumnia 920
    * Sony Experia Z
    * Padfone
    * HTC ONe
    * LG Nexus 4

Eller är det värt att vänta på vad som komma skall under sommaren/hösten.

De krav jag har på en telefon, är
    - snabb
    - bra kamera
    - telefonen skall få bra med uppdateringar, dvs den skall inte kännas gammal
    - spela förströelse spel
    - Facebook/Instagram/bra kalender är ett måste

Last edited: 18 apr 2013
  2. xmonox

xmonox Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    26

MINA ENHETER

Mest för pengarna = Nexus 4

Skickat från min Nexus 4 via Tapatalk 2

3. Sweden2

Sweden2 Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    560
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Telefon 2:
    iPhone 15
    Jag håller med överstående person om att n4 ger dig mest för pengarna men jag skulle valt Z (är lite sonykåt :) )

4. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1 057

MINA ENHETER

nexus 4 får ju uppdateringarna snabbt och under längst tid oftast.
    Det finns ju lurar som är bättre även om bättre är subjektivt för mig är note 2 tveklöst den bästa luren av de du skrivit upp men det baserar jag otroligt mycket på endast den stora skärmen eg ;)

nexus 4 är en bra telefon med bra uppdateringshistoria då såklart och med helt acceptabel hårdvara och framförallt bra pris.

5. 4305ms

4305ms Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    78
    Telefon:
    S10

MINA ENHETER

Telefon:
    S10
    ROM:
    Stock
    Alla telefoner du nämner är snabba.
    Sen räknar jag bort Nokian direkt. Det är inget du vill ha. Du kommer sakna appar och stöder och forumen som finns kring android. KÖP DEN INTE.

Det som skiljer de andra sig åt är storlek, kamera och uppdateringar.

Bäst med Uppdateringar men sämre skärm och sämre karmera: LG Nexus. Men du får ett överlägset community, överlägsen uppdateringssäkrehet.

Sony Z. Premiumkänsla, grym om du har Sonyprylar hemma men i övrigt troligvis sämre med uppdateringar, sämre community. Helt ok kamera. Bra skärm (men inte bättre än bra). Här spelar det verkligen roll om du kör med Sony TV hemma och har ett sony eco-system på G hemma.

HTC ONE. Den mest intressanta telefonen inom Android världen just nu. På pappret och enligt förståsigpåarna den mest lovande telefonen närmaste tiden. Den som får HTC på banan igen(?). Den ser ut att ha en fantastisk skärm, en grym kvalitetskänsla och om HTC gör som de har sagt - ända highend telefonen i år - en god framtid framför sig. Varning dock för utstressade enheter i början och för ett operativsystem som har en stark prägel av HTC. Dock har HTC, historiskt sett, ett bra community bakom sig.

Padphone. Mja. Jag har inte mycket att säga om den här, tycker inte den är med och spelar med de mest intressanta. Någon annan får fylla i.

Samsung Note 2. Kanon telefon. Storleken skrämmer och den böjar bli gammal. Det bra med det är priset och det dåliga är att snart släpps en ny lika dan men med bättre skärm och bättre prestanda (även om prestandan inte lär bli ett problem närmaste tiden).
    Det du behöver passa dig för är just det att skrämen kan börja kännas gammal rätt snart då 1080p kommer bli standard i år.

Det handlar i slutändan om preferenser och förstår jag dina rätt skulle jag vänta till HTC ONE kommer. Du kommer inte skämmas över den närmaste året/åren. Vad jag tror.

6. Droid119

Droid119 Guest

Nexus 4 :)

Skickat fråm min wildfire S med JellyBean via TapaTalk 2

7. baxee

baxee Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    108

MINA ENHETER

Iphone om du vill ha kvalité på facebook. Av din lista: htc one/ xperia z.

Sent from my iPhone using Tapatalk

8. Mitox

Mitox Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    23

MINA ENHETER

Om du vill ha en mobil "nu" så borde du satsa på Nexus 4 enligt mig.
    Som alla andra här ovan sagt, mycket uppdateringar och mest mobil för pengarna :)
    Annars skulle jag väntat på Galaxy S4 om du vill ha väldigt mycket nya mjukvarufunktioner.
    Den kommer antagligen vara den bästa/snabbaste mobilen detta året om inte det kommer en Nexus 5 i slutet av året som kommer dominera :P

9. ftangstrom

ftangstrom Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    142
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Oneplus 5T

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Oneplus 5T
    Xperia Z går ju knappt hålla i. Är så platt baktill och känns därför väldigt bred. NEXUS 4 om du vill ha en liten (läs lagom) stor mobil eller vill du upp i storlek så Noten. Men S4 om du vill lägga lite mer pengar och få en bättre mobil än N4 men utan att samma uppdateringar.

Skickat från min Nexus 4 via Tapatalk 2

10. MeemSenco

MeemSenco Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    24

MINA ENHETER

Helt klart HTC One eller Lumia 920, HTC:n för designen, och Lumian för en snabb, lättanvänd och helt underbar telefon.
    Snacket som någon ovan snacka om att den inte har appar är bara skitsnack, kommer bara från sådana som inte använt WP, allting finns istort sett nu förutom Instagram vilket lär lösa sig ganska snart...

11. Sweden2

Sweden2 Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    560
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Hallon
    Telefon: