Vilken skulle ni rekomendera till mina behov?

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av issa.83, 15 april 2010.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. issa.83

issa.83 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har tyvärr råkat ut för en mindre hjärnskada som gör så att mitt minne och förmågan att planera och hålla ordning på saker och ting är väldigt begränsad. Dessvärre är jag ett kontrollfreak så detta är en ruggigt dålig kombination...
    Som hjälpmedel från vården kunde jag få låna en form av handdator på livstid men vill hellre skaffa mig något eget.
    Det här med en andriod nalle verkar ju vara något som skulle kunna passa mig då man själv kan ladda ner vilket innehåll man anser sig vara i behov av.
    I mitt fall är det en riktigt tydlig och bra kalender(med god överblick över varje dag/en hel vecka/hela månaden där man får plats med tydliga anteckningar och kanske en liten larmpåminnelse.
    Jag skulle också behöva någon app att skriva listor, kom-i-håg, anteckningar, lite dagboksförande osv osv.

Jag vill alltså ha en mobil med en ruggigt bra planerare :) I övrigt kommer jag mest använda mobilen till att ringa och messa och så tycker jag såklart att det är riktigt roligt när man kan styla nallens menyer , bakgrunder och sånt och göra den personlig.

Snälla slit inte erat hår nu för att jag vill ha en sån här mobil och inte planerar att surfa särskilt mycke på den utan försök se att jag faktiskt har ett behov av en sådan här lur ändå.
    Men vilken modell/märke kan tänkas passa? Jag vill inte ha en som är seg i touchen så den int hänger med när man messar eller vill skriva ner en anteckning lite snabbt.
    Sen är jag orolig för att den ska koppla upp sig mot nätet för uppdateringar av allt möjligt....:ehm: jag har inget surfabbonnemang och tänkte inte skaffa heller utan bara ladda ner mina appar när jag kan göra det via vårt trådlösa här hemma(wifi?)

2. issa.83

issa.83 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Kan tillägga att jag beställt en HTC Desire men funderar på om jag kanske inte behöver den nyaste, avancerade androidnallen... Men jag tyckte det kändes smidigt först för att den är på 2.1 redan och de flesta andra verkar behöva uppdateras från 1.2 eller 1.6 och det är inget jag förstår mig på eller skulle klara av. Vill ju inte heller ha en nalle som segar sig för att den bara är på 1.2 eller att det snart inte går att ladda ner nya appar till den för att den är för omodern/gammal...

3. OliverG

OliverG Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    125

MINA ENHETER

Jag skulle säga att en Motorola Milestone är bästa valet, på grund av det fysiska tangentbordet. Det hjälper väldigt mycket om man skriver mycket.

4. issa.83

issa.83 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tack, men OJ, den var ju ännu dyrare än HTC desire:rn....

5. mannyb

mannyb Androidpamp Staff Member

Mottagna gillanden:
    778
    Operatör:
    Google Fi
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro Fold

MINA ENHETER

Operatör:
    Google Fi
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro Fold
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    Google Pixel 8 Pro
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Google Pixel Tab
    ROM:
    Stock
    Den (Milestone) är drygt 800 kronor billigare på Expansys.se än den billigaste butiken på Prisjakt. 4375 kr.

http://www.expansys.se/d.aspx?i=190229

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.