Vilken större surfplatta ska jag välja?

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av farbror_fester, 9 aug 2014.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. farbror_fester

    farbror_fester Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jun 2011
    Inlägg:
    156
    Mottagna gillanden:
    29
    Telefon:
    Oneplus Nord N100

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Oneplus Nord N100
    Jag var länge inne på att köpa en Tablet Z2 men då jag var i butik och klämde på lite olika plattor så såg jag att det fanns ännu större plattor som dessutom inte kostade alltför mycket mer än vad en Z2 gör. Jag blev imponerad av Galaxy Tab Pro som de hade men då jag haft enheter med Samsung innan och inte gillar allt bloat så blir jag lite tveksam till att köpa en sån så jag tänkte rådfråga alla kunniga användare på Swedroid först innan jag slår till.

    Det jag kommer använda min platta främst till är surfande och filmtittande samt spel. Läser en del serietidningar på den också men mycket mer än så är det inte. Kommer tidigare från en Pipo M9 Max som till stor del funkar bra men det finns vissa saker som jag irriterar mig på, bl a annan laddkabel än micro USB samt att alla spel inte verkar fungera till den (The Cave bl a).

    Jag kommer främst använda plattan hemma och behöver därför ingen portabel platta för det har jag en annan äldre platta som jag kan använda till. Fördelen med Z2 som jag kan se det är att den verkar stabil och inte har så mkt bloat samt att den är vattentät vilket kan vara en fördel när man sitter ute och använder den. Men som sagt så är jag frestad att köpa en storlek större än vad Z2 har.

    Vad säger ni om mina tankar? Ska jag slå till på en Z2 eller ska jag köpa en tab eller note pro?
     
  2. Mrhoyt

    Mrhoyt Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 nov 2010
    Inlägg:
    2 453
    Mottagna gillanden:
    1 120
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Apple iPhone 12

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Apple iPhone 12
    Platta:
    Apple iPad 8th Gen
  3. farbror_fester

    farbror_fester Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jun 2011
    Inlägg:
    156
    Mottagna gillanden:
    29
    Telefon:
    Oneplus Nord N100

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Oneplus Nord N100
    Tack för tipsen! Har du någon personlig erfarenhet från dem? Är lite okända märken och jag är ute efter en snabb platta med bra skärm som inte krånglar på något sätt. Jag kan gärna betala lite mer för en riktigt stabil platta.
     
Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.