Vilken surfplatta ska jag välja istället för iPad (3-gen)?

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av HenrikLundqvist, 27 mar 2012.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. HenrikLundqvist

HenrikLundqvist Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    201
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone XS Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone XS Max
    Köpte en iPad (3 gen) och är relativt nöjd, jag har alltid gillat flytet i iOS och det stora utbudet av appar. Skärmen är helt otroligt skap o.s.v. Och personligen tycker jag att iPaden är riktigt snygg.

Däremot är jag inte nöjd med mediastödet i iPaden, jag har testat 3e-partsspelare och iPaden klarar inte av att spela upp en mkv-fil i 720p utan en massa hack. Förmodligen kommer det kanske bli bättre när utvecklaren uppdaterat mediaspelaren, eftersom iPad 2 klarar av att spela upp samma filmer helt utan hack. Men jag har ändå börjat kika på alternativa surfplattor som kör Android eftersom jag har en Android-telefon som jag är toknöjd med.

Är det någon som har ett bra tips på en bra surfplatta? Jag använder den i stort sett till att titta på serier, kanal 5 play, svt play o.s.v.. Hög upplösning på skärmen är rätt viktigt och den ska klara av högupplösta filmer/serier utan några som helst hack i bilden eller fördröjningar i ljud. jag vill också att den ska vara runt 9" stor, helst inte mindre än så.

Har kikat lite på Asus Transformer Prime, men om man tittar lite snabbt i forumet här så verkar den lida av en hel del problem. Bortsett från dom så verkar den vara sjukt bra. Finns det någon riktigt bra platta redan idag, eller är det någon ny platta på G inom kort?

2. Granath

Granath Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Jag tittar på Asus Transformer Prime TF201
    Dock tog den slut förra veckan överallt men en ny batch skall vara på gång. Men det är den klart vassaste Android pad:en at the moment.

Vill du vänta några månader så kommer Asus med TF700 modellen som är "likadan" men med full HD skärm.

*edit*
    När jag läst hela ditt inlägg ser jag att du kollat på den redan, men men...

3. Prelow

Prelow Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    258
    Telefon:
    iPhone 12 Pro 256gb

MINA ENHETER

Telefon:
    iPhone 12 Pro 256gb
    Telefon 2:
    iPhone 6S
    Telefon 3:
    Htc Desire, SGS2+
    Platta:
    iPad Pro ”11
    Acer släpper snart sin platta, Iconia A700. Tror att den kommer till butikerna nu i april. Verkar riktigt schysst:)

http://www.t3.com/news/acer-1080p-hd-iconia-tablet-unveiled

Har hört att prislappen ska ligga runt 4500:- så ett helt ok pris också.

4. HenrikLundqvist

Mottagna gillanden:
    201
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone XS Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone XS Max
    Hmm Acer-plattan ser ju helt ok ut, men jag har på något konstigt vis fastnat för transformern. iPaden har ju ett bra andrahandsvärde, får se om jag orkar vänta på uppföljaren till primen eller om jag slår till på en prime när de börjar säljas igen :)

5. dt33

dt33 Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    602

MINA ENHETER

Om det är inte akut att skaffa en android platta nu och kanske vänta på Samsungs 11,6"? Skall komma med Exynos 5250 dual core Cortex A15, 2560x1600 upplösning (princip samma som ipad 3, då det är just samsung som tillverkar skärmen) och prestanda mässigt så slår den alla plattor i dagens läge. Samnt strömsnålt är det också med Cortex A15 och förmodligen lanseras snart under Q2.

6. HenrikLundqvist

Mottagna gillanden:
    201
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone XS Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone XS Max
    Hmm, det låter ju riktigt intressant! Är som sagt skeptisk till Transformer Prime efter att ha läst om en massa problem :/

Sent from my Xperia S using Tapatalk

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.