Vilken surfplatta?

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av eriksnylle, 8 jul 2012.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. eriksnylle

eriksnylle Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej, har bestämt mig för att pengarna som bara ligger där får gå för en surfplatta, jag är helt övertygad om att jag inte kommer ångra det. Fast självklart finns det ett problem som jag är 100 på att ni sätt förut ;)
    Jo, vilken skall man välja?

Några av mina åsikter

- 3500:- låter som ett bra maxpris för mig.
    - ICS är helt klart ett + från min erfarenhet från min lur, Xperia S.
    - En stor och högupplöst skärm är också till att föredra.
    - 3G tycker jag knappast är nödvändigt då jag har min kära smartphone till det, känns bättre att spara den tusen lappen eller hur stor skillnaden nu var.
    - Flyt! Vill inte uppleva några laggs då jag både surfar, spelar och kollar på film på samma gång. Kanske inte finns många plattor under budgeten som lever upp till det?
    - Kameran är inte speciellt viktigt i mina ögon. Kommer knappast att ta många kort med plattan det är jag ganska säker på.

Kommer främst att använda den när jag reser lite längre sträckor, men då skall vi inte glömma bort alla otroligt långa tv reklamer där jag brukar dra fram luren och hålla på som satan rent ut sagt! Hade också i baktanke att använda den som en tredje skärm framför mina två 19".

Har som sagt redan nu en SXS och är ingenting annat en helnöjd så den första plattan jag tog en titt på var Sonys. Gillade starkt remote systemet som den tydligen skall ha, styra tvn, datorn, till och med ljust var rätt imponerande, fast det kanske finns i dem flesta surfplattorna? Läste igenom recensionen här på swedroid och ja den fick mig på ett annat humör angående sonys platta, fast det är väll klart de kan ju inte lyckas med allting. Åsikter från er som har en hade varit jättebra!

Så, låt höra era åsikter och tips på en surfplatta som skulle passa mig!
    Tack :)

Ni får ursäkta eventuella stavfel och dumma uttryck då jag skrev ihop detta ganska snabbt utan en ordentlig genomläsning.

2. John-Erik

John-Erik Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    78
    Telefon:
    Samsung galaxy S9

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung galaxy S9
    Transformer tf300 lever upp till dina behov och ska vara snabb och klarar av de högupplösta prestationer. Har man 3500 i budget rekommenderar jag den. Även om den inte har USB-ingång, så funkar ju microSD minst lika bra, finns ju adapter till dem för USB. tangentbordet har ingången om du någon gång i framtiden skulle vilja ha en sådan så är det en möjlighet.

HDMI finns ju osv.

Skickat från min GT-I9210 via Tapatalk 2

3. HenrikLundqvist

HenrikLundqvist Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    201
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone XS Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone XS Max
    Jag hade kört på Transformer TF300. Jag har själv en Transformer Prime som jag varit toknöjd med. Tyvärr använder jag den inte särskilt mkt och har därför bestämt mig för att sälja den.

Men om TF300 är lika bra som Primen (vilket den nästan borde vara) så är det precis vad du söker! Läs recensionen av Transformer Prime, den borde ge en ganska bra fingervisning över hur bra TF300an är, aningen sämre specs bara, men som helhet borde de fungera ungefär lika bra sett till att spela upp högupplösta filmer o.s.v.

4. Eos95

Eos95 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    125
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Sony Compact z5

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon: