Vilken tablet ska jag köpa?

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av OllB, 21 sept 2012.

?

Ipad 3 eller någon slags android?

1. Ipad 3

3 röst(er)
    15,0%
  2. Android

17 röst(er)
    85,0%
Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. OllB

OllB Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tjena!
    Sitter och grubblar över vilken tablet jag ska köpa. Har en htc incredible s och undrar om man vill ha en tablet med samma os då? för jag är rätt sugen på ipad 3 men även asus eller samsung lockar. Vad ska man titta efter, skulle jätte gärna ta emot tips för jag har suttit i 3 dagar och kan inte bestämma mig. Prisklassen borde ligga mellan 3-5 tusen spänn och mina mål med den är bara att kunna titta smidigt och enkelt på film när man t.ex åker tåg utan internetuppkoppling och den ska vara lätt att surfa runt på.

Tack på förhand!

2. Phpanos

Phpanos Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    61
    Telefon:
    Nexus 6P

MINA ENHETER

Telefon:
    Nexus 6P
    Är Nexus 7 ett alternativ? Känns som att den surfplattan är den mest aktuella i androidvärlden just nu. Kommer endast att kosta ca 2500kr, vilket är väldigt bra pris för den hårdvaran.

3. islandmountain

islandmountain Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    46

MINA ENHETER

Skulle rekommendera Asus Transformer Prime eller Infinity. Om du vill ha 3G så finns ju Samsung Galaxy Note 10.1 eller eventuellt Asus PadFone.

4. Dirk Diggler

Dirk Diggler Android Medlem

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Nexus 7 är väl den enda Android-plattan jag hade kunnat tänka mig att köpa. Android är fett nice i telefoner men på plattor så stör jag mig för mycket på microlagg och annat bös. Däremot ser det ju ut som att Nexus 7 flyter på som ett troll plus att den inte kommer kosta så mycket.

Jag kommer dock vänta tills Windows släpper sina plattor och att andra märken släpper med WP inuti innan jag köper någon alls.

Om jag skulle vart tvungen att köpa en platta idag hade det blivit en iPad.

5. J0AR м√§

J0AR м√§ Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jag skulle vänta på windows, det lär inte dröja alltför länge. Och även om du inte känner för en sån nu är det alltid bra att ha något att jämföra med.

6. robbzon

robbzon Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Köpte själv en nexus 7 och jag är hur nöjd som helst. Det låga priset förvånade mig faktiskt. Tycker storleken 7" är hur bra som helst, den är varken för liten eller för stor. men storleken är ju väldigt individuellt vad man gillar.

Tidigare hade jag en 10" platta men den blev liggandes eftersom den helt enkelt var för klumpig enligt mig.

Nexusen är lagom och väldigt behaglig att hålla i.
    Mjukvarumässigt (jelly bean) flyter den på som smör, inte haft ett enda problem med lagg. Skärmen är helt fantastisk, filmer flyter på riktigt bra och se film på 7" känns bra.

R530 gillar detta.
  7. Stefan-1987

Stefan-1987 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Tjena! Det är upp till dig vad du är sugen på. Tycker du om något som är enkelt så satsa på en iPad. Vill du kunna göra din sufplatta personlig så kör du självklart på en Android. Min polare har en iPad och det är riktigt schysst med en stor skärm om det är mycket tittande. Själv har jag en Galaxy Tab 2 på 7", för min smak är den för liten för mig så därför letar jag också efter något större. Skulle Nexus 7 släppas i typ 10" istället för 7" så hade jag nog köpt den istället. Gillar du Android att kunna anpassa utseendet, göra det personligt så kör med en Android. Vill du ha det simpelt och enkelt kör på en iPad. Hoppas det hjälpte!

8. Dirk Diggler

Dirk Diggler Android Medlem

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Vart köpte du din??

9. robbzon

robbzon Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

jag köpte från bazula, beställde på lördag fick den på tisdag, alltså 1 dags leveranstid :)

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.