Vilken tablet ska man satsa på?

Diskussion i 'Övriga tablets' startad av Dahliz91, 10 okt 2011.

1. Dahliz91

Dahliz91 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    213
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    iPhone 12 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    iPhone 12 Pro
    Vilken tablet ska man satsa på om man skaffar en? Gärna vilken i olika prisklasser. Är lite newbie på tablets och hittar inte så bra jämförelser förutom Galaxy Tab 10.1 vs Xoom

2. plumse

plumse Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

För det första något med capacitiv skärm. Sen är det mycket tycke och smak. Kan du tänka dig att handla Kinesiskt finns en hel del att välja mellan.
    Men hur många det än finns som är prisvärda går det inte att säga direkt att "denna skall du ha" för det är så stor skillnad på vad man själv gillar. T.ex skulle jag som ser bra kunna ha en 7" 1024*600 men en halvblind skulle nog välja något annat... Skall du mest se på film passar 16:9 bra men skall du surfa tycker jag 4:3 vinner varje dag i veckan.

3. Dahliz91

Dahliz91 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    213
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    iPhone 12 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    iPhone 12 Pro
    Har ganska dålig koll på vad det finns för modeller. Kikar man runt på Swedroid nyheterna så hittar man inte allt för många heller.

4. SamDroid

SamDroid Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    29

MINA ENHETER

Jag har ingen superkoll men är själv sugen. Samsung har ett rätt stort sortiment beroende på vilken storlek du vill ha. Finns redan (eller är på väg till svenska marknaden) galaxy tab 7,7 (enda med super AMOLED skärm). Tab 8,9 och 10,1. Vad jag förstår är de också tunnast och smidigast just nu rent fysiskt. Htc har sin platta som har sense och stöd för penna. Men den verkar rätt dyr. Optimus tab är väl lgs platta som också har någon typ av 3d kamera. Den är vad jag förstår dyr som fasen och ser ut som en uppförstorad optimus 2x. Sony har s1 och s2. Den ena har samma form som en ihopvikt tidning (typ) den andra är har två skärmar och är vikbar. Motorola Xoom var den första plattan med dual core i Sverige vad jag vet. Den verkar ta minneskort och har flera anslutningar men är bra tjock. De flesta plattor kör dual core (förut htc) så prestationen borde väl inte skilja så mycket åt förutom tillverkarnas egna pålägg. Sen är väl dd nyaste plattornas kärnor lite starkare. Personligen tycker jag att Samsung plattor verkar bäst. Tunnhet och skärm är iaf mest viktigt om jag skulle välja. Edit:ursäkt den stora klumpen text. Förstår inte varför jag inte kan få avstånd mellan raderna med Tapatalk?

Sent from my LG-P990

Last edited: 10 okt 2011
    Dahliz91 gillar detta.
  5. SamDroid

SamDroid Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    29

MINA ENHETER