Vilken telefon är bäst ute på landet?

Diskussion i 'Desire - Frågor och problem' startad av KarinL, 3 okt 2011.

1. KarinL

KarinL Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej.
    Jag bor "på landet" där 3G-täckning inte finns. Min nuvarande mobil sony ericsson w995 byter till EDGE hemma och funkar att ringa med på väl valda platser. Nu funderar jag på att köpa mg en smartphone men undrar hur det står till med täckningen och om det har med vilken telefon man köper att göra.
    Min kompis har en Iphone och hon kan över huvud taget inte använda den här ute. Vad det beror på vet vi inte riktigt.
    Så är det någon som vet om det finns bättre lämpade smartphones ute på landet, eller är alla av samma skrot och korn, dvs funkar dåligt där ingen 3G-täckning finns att tillgå?
    Är det helt enkelt en dålig idé att ens försöka sig på att köpa en smartphone?

2. Larss00n80

Larss00n80 Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    186

MINA ENHETER

Du får byta operatör. Sen kan man även lägga den i rätt kategori är ju också bra.

3. fingret

fingret Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Det är telia du ska ha, telefonen spelar ingen roll...

4. Mr*Gibson

Mr*Gibson Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Ska man ha bra mottagning (där den allmänt är dålig) ska man nog ha en gammal dumtelefon vill jag nog påstå. Helst en gammal häck där man kunde använda en extra lång antenn, tex en gammal Ericsson 337/388/688/888 som man kunde sätta på en sån där vikbar antenn. Vet inte om det finns nyare dumtelefoner med den möjligheten.
    Vad jag vet finns ingen smartphone med sådan möjlighet, men det vore ju faktiskt trevligt om det fanns.