Fråga: Vilken telefon efter S3?

Diskussion i 'Galaxy S3 LTE' startad av HeadQuaker, 29 aug 2014.

1. HeadQuaker

HeadQuaker Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Min telefon, en S3 LTE rootad med CM installerat, har i mitt tycke för kort batteritid jämfört med de nya telefonerna. Jag undrar vad ni andra bytt till er för telefon efter S3.
    Själv funderar jag på Z2 eller kanske vänta till Z3 släpps, är lite less på Samsung och är därför intresserad att testa nåt nytt. De som köpt S5 verkar vara nöjda med sin telefon, G3 är väl också bra.
    Är ju skitsvårt detta med att välja en telefon som sedan ska hålla i ca 2 år.

2. Loxus

Loxus Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    47

MINA ENHETER

Ja, för min del blir det nog ingen mer Samsung på ett tag.
    Min fru har en Z1, hon är nöjd.

3. prettythingd

prettythingd Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Jag har varit nöjd med min GalaxyS3, har haft den i två år men börjar känna suget att kolla vad iphone har att bjuda på. Men om det nu skulle visa sig bli en android igen vill jag nog ha en Nexus eller nån modell som får nya uppdateringar, för där är Samsung usla.

4. HeadQuaker

HeadQuaker Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

5. eilert_pilarm

eilert_pilarm Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Moto X4

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Moto X4
    För min del blev det en Motorola Moto G. Är helnöjd faktiskt. Det är inte någon flaggskeppsmobil men den har ett riktigt bra flyt i menyerna och bra batteritid (spelar dock inte).

6. fredriknaeslund

fredriknaeslund Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jag är sugen på LG G-serien, med HTC One som andrekandidat. Efter fyra år med Samsung och deras TouchWiz känner jag ett stort behov av att utforska ny mark. Kravet är en bra skärm på minst 5" och ett hyfsat avskalat Android. Blir byte efter årsskiftet, kan knappt vänta.

7. vulfgar

vulfgar Senior Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    232
    Telefon:
    OP 9

MINA ENHETER

Telefon:
    OP 9
    ROM:
    stock med root
    Info:
    Launcher: Nova
    Eftersom jag enbart köper på hårdvaran, föredrar att köra nån trevlig rom istället för stock, så blev det en SGS5 för mej efter SGS3an. Jag gillar Samsungs hårdvara. 5an funkar helt ok med stock men med CM11 är den helt perfekt.

När jag var i butiken och klämde på lurarna så tvekade jag lite mellan denna och LG G3. Med SGS5 får jag en lur som också har liten död yta jämfört med de flesta av kokurrenterna, utbytbart batteri, plats för externt sd-kort, något som jag tycker är väldigt viktigt. På köpet är den också vattentät, inte nödvändigt för min del men ett stort plus. Sist men inte minst så är den lätt att roota, eftersom den är vanlig är det också lätt att finna romar, moddar osv.