Vilken telefon för mig? Lg g4, Moto x style, Oneplustwo, nexus 5x?

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av VictorEklund, 14 nov 2015.

1. VictorEklund

VictorEklund Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1
    Hej! Min iphone 5s sjunger på sista versen nu och det är dags för en ny telefon. Har aldrig tidigare testat på android men jag känner att det är dags att ge det ett försök.

Telefonerna jag har tittat på är Lg g4, Moto x style, Oneplustwo och nexus 5x. Alla fyra verkar vara trevliga telefoner.

Det jag saknar med min iphone just är batteritiden. Oftast behöver jag ladda den två gånger per dag när använder spotify flitigt. Studerar på universitet och tränar väldigt mycket, spotify är igång konstant under dessa tider.

Oneplustwo och nexus 5x är väl de telefoner som är närmast min iphone funktionsmässigt, dvs fingersensor och laddkabel som man inte behöver bry sig om vilket håll man stoppar in den i telefonen. Oklart ifall jag kommer att sakna dessa funktioner ifall jag väljer en telefon som inte har dessa.

I övrigt är en trevlig kamera något jag skulle vilja ha, lagringsutrymme större än 32gb, trådlös laddning kanske. En telefon som klarar sig en dag utan att behöva laddas på nytt är dock prio 1.

Någon annan telefon jag bör titta närmare på? Vilken telefon bör passa mig bäst?

Tacksam för svar, Mvh Victor

2. chraist

chraist Replicant Moderator

Mottagna gillanden:
    8 936
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7
    Telefon 2:
    Google Pixel XL
  3. Abello

Abello Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5
    X playen är underbar, så himla synd att den inte har wifi kanal 13 bara :cry:

4. VictorEklund

VictorEklund Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1
    X play verkar klart trevlig! Nexus 6P tror jag blir för stor för mig. Åker en del skidor och har då alltid mobilen i bröstfickan. Känns som att 6P kommer att kännas klumpig?

Finns det något test på x play där den jämförs mot andra mobiler gällande batteritid?

5. chraist

chraist Replicant Moderator

Mottagna gillanden:
    8 936
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7
    Telefon 2:
    Google Pixel XL
    Finns en del tester och de har gett telefonen bra betyg.

Läser man i tråden så är inte två till tre dagar helt ovanligt och skärmtid runt 4-6 h. Men som alltid handlar det om hur man använder telefonen.

Ta och titta i tråden om telefonen; https://swedroid.se/forum/index.php?threads/124561/
    Moto X 2015 Play - allmänt