Vilken telefon rekomenderar ni?

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av miii, 29 jan 2011.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. miii

miii Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Hej!

Nu är det så att jag fyller år nästa lördag och har funderat lite på att önska mig en ny mobil. Jag vill ha en androidmobil har jag bestämt mig för eftersom jag gillar operativsystemet och tycker det passar mig bäst.

Nu till frågan dock, jag står lite i val och kval vilken mobil som jag bör önska mig. Har funderat lite på HTC Desire HD och tycker visserligen den kan vara aningen stor kanske men den är packad med bra hårdvara och jag tycker den är skön. Vad har ni andra för synpunkter på HD'n? Några hinder eller funktion ni saknar? Rekommenderar ni någon annan mobil för mig?

Har en HTC Hero sedan tidigare och tycker den är otroligt seg och buggig, kanske inte så konstigt när den är nåt år gammal och packad med homescreens och andra program som kör ständigt. Men jag gillar HTC's UI och där är en av anledningarna till att jag känner för en Desire HD.

Vill ni veta vad jag använder mobilen till så är det minimalt med spelande (kanske för att heron inte klarar så värst roliga spel), mail och framför allt surfning. Hänger på olika forum, bla swedroid, och kollar dessa ständigt via mobilen. Visst kan spelandet öka om mobilen klarar av tyngre spel, men som sagt i nuläget använder jag den främst för surfning och "nyttoapps" som exempelvis XBMC etc.

Kom gärna med argument till varför ni gillar just den mobilen ni rekommenderar och varför den borde passa mig. Diskutera! :)

2. Sasori

Sasori Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    38

MINA ENHETER

Du gör det ganska svårt då det är så många lurar som väntar bakom hörnet men DHD kommer inte göra dig besviken. Har pillat ganska mycket på den och jag gillar den enorma skärmen. Det blir lätt att navigera runt på luren om man har lite mer plats för fingrarna :D
    Sen får du antagligen Gingerbread till den tids nog.
    Hade du mmöjligheten att vänta hade jag sagt LG Optimus 2 x eller att du skulle ta en titt på mässan I barcelona i mitten av februari

3. Cirap

Cirap Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    19

MINA ENHETER

om du är inne mycket på forum vill du ju ha ett bra tangentbord. DHD har en stoooooor och tydlig skärm så det blir nog ett utmärkt val

annars något med slide-out tgt eller 3.7+"

DEFY om du vill ha en lite tåligare telefon

4. robnil

robnil Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    66
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    S20 plus

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    S20 plus
    ROM:
    stock
    Platta:
    Note 10
    Platta 2:
    Nexus 7
    SGS har inte gjort mig besviken med sin överlägsna bildkvalite och 3d-motor. Men ja, det kommer en helt ny generation nu i vår som kommer göra höstens toppmodeller till leksaker är jag rädd :)

5. Pryltokig

Pryltokig Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    141

MINA ENHETER

Jag sitter i samma båt som du, har en Heron och är sugen på att byta upp mig... Men som ovanstående talare skriver, så kommer nog nästa generations Android-lurar nu i vår...ha is i magen! DHD är säkert en grym telefon, men den känns lite som en övergångsmobil, en Desire med större skärm, för stor för min smak... Mitt tips är att du rootar din Hero och kör in TastyFroyo 1.2 och LauncherPro (kanske köper ett nytt batteri för 179kr), som jag har gjort, då får du en helt ny telefon och klarar dig till sommaren, då det säkerligen kommit ut ett gäng monstermobiler!

Lycka till!!

Sent from my HTC Hero using Tapatalk

Last edited: 30 jan 2011
  6. 3fjskfjskgjes

3fjskfjskgjes Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Vad DHD?
    Ska inte sno tråden, men jag vill nog ha en med stor skärm.

7. Pryltokig

Pryltokig Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    141

MINA ENHETER

Desire HD

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.