Vilken telefon ska man välja!?

Diskussion i 'Allmänt' startad av Thurin, 31 okt 2012.

1. Thurin

Thurin Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej alla. Är ny på forumet men jag verkar ha hittat rätt forum iallafall :)

Är ute efter en ny telefon och det som är viktigast för mig är egentligen kameran. Vilken mobil har idag den bästa kameran?

Den jag är mest sugen på är Xperia Acro S då jag är väldigt mycket ute med hundarna i skog och mark och väldigt ofta ute i både regn och snöstorm.

Men nu kommer ju Xperia V också, men den verkar bli väldigt dyr, Acro är nog dyr enligt min ekonomi. Kan V vara värd att vänta på, eller kan man klara sig med en Acro.

Det jag annars använder telefonen till är att surfa lite (mest blocket, fejjan osv), spela lite spel.
    Men som sagt så är det kameran jag är mest ute efter,,,

2. Elvis

Elvis Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Hej:)om det är väderskyddad mobil du är ute efter så skulle iallafall jag vänta in xperia v.Den ska va bra mycket bättre än acro s om det som man har sett och läst på nätet stämmer.Annars är ju sgs3:ans kamera riktigt bra.

3. ad72

ad72 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    490

MINA ENHETER

Det är ju hyggligt bra pris på acro s nu, håller du budget är det nog bara att slå till, har hört bra om telefonen, nära jag köpte en men det blev en samsung galaxy s3 istället, sjukt bra telefon, det enda jag ångrar är att jag inte köpte en tidigare :)! Det är ju allrid kul att vänta på nästa telefon men den lär bli lite dyrare.
    Annars kan jag varmt rekommendera S3, det du skulle sakna på den är 'väderskyddet'.
    S3 har massa användare, finns mycket tillbehör & framtida uppdateringar borde vara säkrade vs acro s från Sony som är ett uddamärke med låg volym. Kika på forumet så hittar man massor av info, romar m.m. till S3 men inte mycket till acro.
    Men för de flesta har det kanske inte så stor betydelse!?

:)

4. Thurin

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tack för era svar!

Det jag blev orolig för när det gäller Acro är att jag började läsa om flera som har upplevt att bilderna ser skarpa ut när man zoomar in dom i telefonen men när man får in dom i datorn så visar det sig att dom är väldigt gryniga,,,

Nu har jag dessutom börjat fundera på en HTC One S. Någon som vet något om dom, och framförallt om deras kamera då :P

5. Meto

Meto Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Hej

Jag har en Xperia S och Acro S är ju samma lur i stort sett med det fina tillägget att den är damm och vattentålig. Med tanke på hur fantastisk kameran är i Xperia S (samma i Acro S) så skulle jag inte tveka i valet av lur idag -en Acro S skulle passa dig perfekt då det är kamera och lite tålighet du är ute efter. Jag tittar på mina bilder och inspelad video på min Panasonic plasma 50" och det är imponerande kvalitet! Och när jag kopplar den till Tv´n dyker ett gränssnitt upp för detta och man kan styra innehållet med Tv´ns fjärr. Gällande din oro för hur bilderna ser ut på datorn så har jag en Asus N53 15" och jag har aldrig annat än varit mer än nöjd med hur fina bilderna är.

6. AKERSKUUUG

AKERSKUUUG Adult Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    116
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S6

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S6
    Telefon 2:
    HTC One M8
    Telefon 3:
    Apple iPhone 6 Plus
    Platta:
    Google Nexus 7 (2013)
    Jag har testat Acro S under en period och för dina önskemål skulle jag vilja påstå att den borde räcka alldeles utmärkt. Även om det alltid är trevligt att ha det senaste så får man ställa sig frågan om det är värt det.

7. Thurin

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Det låter ju jättebra! :D

Har du testat att ta några bilder på motiv i rörelse något? Jag läste i någon recension att den hade stora problem med att fånga motiv i rörelse, även om det bara gällde mindre rörelser,,,

du har möjligen ingen provbild som man kan få kika på? ;)

8. Thurin

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ja, det är ju svårt när det kommer ut nytt och "bättre" hela tiden o_O Upplevde du när du testade acro att den hade några problem att fånga motiv i rörelse? Du kanske inte hann testa kameran nog mycket för att lägga märke till något sådant?

9. AKERSKUUUG

AKERSKUUUG Adult Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    116
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S6

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S6
    Telefon 2:
    HTC One M8
    Telefon 3:
    Apple iPhone 6 Plus
    Platta:
    Google Nexus 7 (2013)
    Det håller jag absolut med om.

Angående de rörliga motiven tänkte jag aldrig på att ta några sådana testbilder, åtminstone inte några som hann laddas upp till Camera Upload på Dropbox. Vilka problem sägs kameran lida av med rörliga motiv? Dålig skärpa, förvriden bild?

Tips: Om du inte redan gjort det, kolla in https://swedroid.se/en-narmare-titt-pa-sony-xperia-acro-s/

Sent using Tapatalk

10. googleye

googleye Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    247
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Huawei Nexus 6P

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Huawei Nexus 6P
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Samsung Galaxy Note 10.1
    ROM:
    CM 10
    Motiv i rörelse med en telefon blir alltid svårare då du inte själv kan välja slutartid, menar du panoramabild eller stillbild? Alltså att man följer motivet med kameran och fotar eller bara knäpper av när man ser det

Skickat från min Xperia S

11. Meto

Meto Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

När det gäller rörelse så är det som med alla kameror fotografen det hänger på till stor del, ingen kamera vet självt var man vill att fokus ska läggas :). Men med tanke på den fina kvaliteten på bilderna så skulle jag säga att man har de bästa möjligheterna vad gäller med en mobilkamera. Ska försöka få några bilder till dig, här kan man ju inte bifoga fullstorlek så det blir inte till hjälp för dig.

Mvh

12. Meto

Meto Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Här ska vi se. Det två första bilderna är zoomen använd, dvs beskurna vid fotograferingsögonblicket vilket gör massor med upplösningen. Bilden från musikalen är ändå imponerande bra i telefonen med tanke på de allra sämsta förutsättningarna med dåligt ljus, starkt motljus osv. Alla bilderna är tagna som ögonblicksverk och avser inte vara några fotografiska mästerverk, bara tre exempel på bilder ur vardagen.

http://s18.postimage.org/hgm0fop3d/DSC_0811.jpg

13. Thurin

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tack för bilderna!

Det blev en Xperia Acro S och än är jag helnöjd, bilderna blir jättefina :D