Vilken telefon till 15 åring?

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av Vandreew, 8 mar 2012.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. Vandreew

Vandreew Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Jag vet att detta forum är Androidvänligt men måste ändå få lite "nyktra" råd.

Vilken telefon skall man köpa till en 15 årig dotter ? Nästan alla hennes kompisar har ju Iphone och det är tufft att inte tillhöra gemenskapen i detta(Instagram osv). Hon gillar dock sin Samsung Galaxy S och vi funderar på en SGS 2 eller då Iphone 4.

Ge mig bra skäl till att Andoid är det som kommer gälla framåt eller skall man falla för trycket och köpa Iphone? Det känns som att de flesta appar kommer till Iphone först, men kommer detta ändras i närtid?

2. thorstenn

thorstenn Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    77

MINA ENHETER

Kör en iphone om alla kompisar har det. Iphone har blivit lite av en tjejmobil också. Är man lite seriösare med teknik så är ju android att föredra ;)

3. Wetterholm

Wetterholm Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Köp absolut en iphone. Det är ju så viktigt att vara som alla andra i den åldern :)

4. Snusdus

Snusdus Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    259

MINA ENHETER

Varför behöver hon en ny telefon? Jag är 15 år (kille dock) och har också en Galaxy S. Enligt mig är den riktigt bra(rootad med annan ROM) och jag lär inte byta upp mig på ett par år. Sen om hon är 15 år känns det lite konstigt om du väljer telefon åt henne. Fråga vilken hon föredrar eller något istället.

5. Droid119

Droid119 Guest

Varför ska man köpa en Failphone(iphone) bara för att "tillhöra en viss grupp" köp SGS2:)

6. Vandreew

Vandreew Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Bra tänkt men hon är lika velig som jag och det var därför som vi ville ha lite funderingar. Hon har stått emot trycket länge nu och är nöjd med android. Samtidigt är det viktigt att inte alltid behöva "försvara" sitt val av telefon. Hon är lite rebell men blir Iphone ledande även de 2 nästkommande åren blir det ju jobbigt att vara "utanför". :ehm:

Anledningen till ny telefon ä Tre's härliga erbjudande just nu...:money:

7. Ior

Ior Adult Droid Inaktiverad

Mottagna gillanden:
    53

MINA ENHETER

Om du som betalar för kalaset inte har några synpunkter så kan hon väl få välja själv?
    Men jag rekommenderar inte en mobil som hon ska ha bara för att passa in bland kompisarna. Bättre att satsa på något hon verkligen vill ha så värdesätter hon det mer.
    Android är friare än iPhone. Bara en sådan sak som att lägga in musik i mobilen är krångligt på iPhone.
    Fördelen med iPhone är väl dock att det finns roligare skal att pynta den med och det är ju skoj :)
    Men tänk också på rånrisken, iPhone är väl den mest stöldbegärliga telefonen på marknaden. Jag tror faktiskt inte att iPhone är poppis om två år, redan nu är ju android "likvärdigt" i ungdomars ögon.

Last edited: 8 mar 2012
  8. Skinksallad

Skinksallad Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    160
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 6

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 6
    Platta:
    Surface Go 2
    Jag skulle fortsätta med Android, för att hålla lite distans från iPhone.
    Sen angående instagram så är den enda anledningen att de inte finns till Android ännu att de har fullt upp med att hålla kapaciteten tillräckligt hög, enligt dem själva i en intervjuv.
    En Galaxy Note kan vara ett alternativ kanske?
    Finns tjejer (två st) på min (gymnasie)skola som har den.
    Så länge man bär handväska så kan det vara tufft med megamobilen.

9. Kaj91

Kaj91 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Jag skulle också rekommendera att köpa en iPhone till henne, men du ska kanske höra med henne också.. hon kanske har en åsikt som är relevant :P

Men i den åldern har alla tjejer iPhone, sen det här med instagram, iMessage (med tanke på hur mycket tjejer sms:ar :P) osv.

Om hon inte är teknik intresserad så ser jag ingen anledning att köra på en android.

10. wmb

wmb Android Veteran Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    2 623
    Operatör:
    Halebop

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Sony Xperia P men helst U skulle jag velat ha i hennes läge

11. zaq

zaq Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    232
    Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Huawei mate 20 pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Huawei mate 20 pro
    Info:
    Launcher, Nova Prime
    Telefon 2:
    Xiaomi mi max 3
    Info:
    Launcher. Nova
    Telefon 3:
    Umidigi F1
    Info:
    Launcher Nova prime.
    Platta:
    Microsoft Surface 3 pro
    ROM:
    win 10
    Info:
    i7 8gb ram 512gb sd
    Lumia! Har en egen dotter på 14år

Som 15 åring brukar det vara extremt viktigt med social media. Ingen kan det som windows phone. Den följer all media samtidigt och enklast av alla.
    Tex så har den en mapp i bilder som heter nyheter. Där kommer alla dina kontakters bilder upp var de än kommer från om du har kontakt med dom i respektive media som tex twitter facebook linkedin msn... Inget bläddrande och nästan lite skrämmande hur enkelt wp hanterar sånt.
    Sen kan man i kontakter lägga grupper. Då följer telefonen allt gruppen gör på all media.
    Samma om man blir kontaktad. Telefonen ansluter automatiskt till chatten som är inkommande. Inget extra krångel och så mycket mera koll på kompisarna.
    Min dotter fick välja och ångrar inte en sekund sitt val. Bara att vit inte fanns då.:ehm:

12. io53

io53 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    58

MINA ENHETER

iPhone.

13. ToHell

ToHell Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    OPO

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    OPO
    En Galaxy Nexus eller SGS2 så att hon kan få fortsätta vara rebell OCH äga en mobil som aldrig kommer till korta i en jämförelse.

14. Cupcakes

Cupcakes Mobilberoende Moderator

Mottagna gillanden:
    8 380
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Jag skulle säga en Galaxy S2, eller varför inte något nytt roligt så som Xperia S? Instagram ska ju komma till Android inom kort också - så det är inget att välja mobil efter skulle jag vilja säga.

iPhone kan ju också passa, men frågan är ju då om man köper den bara för att "alla mina kompisar har en sån" eller för att man verkligen vill ha en sån!

ToHell gillar detta.
Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.