Fråga: Vilken telefon tror ni att blir största konkurenten till S4:an?

Diskussion i 'Galaxy S4 - Allmänt' startad av Tremere, 4 sept 2013.

1. Tremere

Tremere Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    112

MINA ENHETER

Har kikar på Sonys nya och LG´s nya lur, o kan ju erkänna att jag börjar tröttna lite på Samsung. Har haft Samsung enda sen S2an, S3an, o nu S4an.. (hade galaxy nexus emellan några månader)..

Men nu känns det som det är dax att prova nått nytt, känner fler som mig?

Vilket av lurarna tror ni att kommer att slå S4an ur tronen tills samsung släpper eventuellt en S5??

LG´n verkar ju vara en jäkligt bra lur
    +Inställnings möjligheter
    +Batteriet
    +Designen (inte så värst premium men gillar s4an design)
    +Bra kamera
    +Prestandan

-Uppdateringar??
    -Knapparna på baksidan???(är osäker på användar vänligheten)

Sony´s

++Kameran
    +Mjukvaran
    +Designen (verkar kännas mycket exklusiv)
    +Prestandan
    +Vattentät
    +Batteri

- Glasbaksidan
    - Eventuellt Storleken??? (Har ju inte känt på den ännu i handen)

2. Wafflez

Wafflez Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    255
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20 FE

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy S20 FE
    Telefon 2:
    Htc 10
    HTC One :-P

Skickat från min HTC One med Tapatalk 4

3. wcs

wcs Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Tror också HTC One. Den har ju redan bärgat hem pris för årets Smartphone i Europa om jag inte missminner mig :P

4. Chiftin

Chiftin Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Motorola One Hyper

MINA ENHETER

Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Motorola One Hyper
    Lite delad här.

Samsung är ju så populärt i sverige och många har S2,3,4 och mini versionerna vilket gör att mer folk ser dom osv. Samt att många opratörer har erbjudanden där dom sätter samsungs telefoner i fokus.

Det är inte ofta jag ser reklam för HTC eller Xperia så som jag gör för Samsung. Hade dom marknadsfört sig mer tror jag dom hade kunnat bli stora hot mot Samsung.

Både HTC One och Xperia Z är bra konkurenter till S4:an. Alla telefonerna har ju sina för och nackdelar.

Men folk tittar inte oftast på vad det är dom är ute efter på en telefon utan köper det som är hetast för tillfället.

Jag bryr mig inte så mycket om kamera då jag har en systemkamera för att ta bilder med, minneskort är inte heller viktigt då jag inte sparar mycket på telefonen. Det jag söker i en mobil är skärm för när jag streamar och bra batteri tid.
    HTC One

Jag vill ha en bra kamera på mobilen då det är den jag använder för att ta kort. minneskort är också viktigt så jag får plats med alla bilderna. Batteritid är mindre viktigt.
    S4

Kamera är väldigt viktigt för mig i mobilen. Jag måste ha ett minneskort också för att spara bilderna. Jag gillar att gå upp tidigt på morgorna och ta naturbilder så en vattentålig mobil för dom där regniga morgorna är nog ett måste. Batteri tid är mindre viktigt.
    Xperia Z

Så för att dra en slutsats av mitt velande är.

Hade dessa punkterna följts:
    • HTC och Sony marknadsför sig mer.
    • Vi börjar lära ut till folk att dom först ska tänka på vad det är dom söker i en mobil innan dom springer och köper nya S4:an för att det är den hestaste mobilen på marknaden just nu.

Så tror jag HTC One och Xperia Z kan konkurera med S4:an riktigt bra :)

5. DaddyCool

DaddyCool Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    54
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21+

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21+
    Platta:
    Samsung Galaxy Note 10.1 2014
    Info:
    SM-P605
    Mobilmärken är som med allt annat.. inget rationellt, bara känsla. En del läser den kvällstidningen, en annan köper alltid det pc-märket, en tredje skulle aldrig köpa nåt annat än just den TV/stereo/högtalare-märket.. för att inte tala om lägren inom konsoler (spel).
    Så att försöka göra en vinnare bland mobiler är lika döfött som att säga vilket idrottslag som är bäst. Och kom nu inte med din infantila idé att just ditt lag ligger etta i år.. kommer du heja på nåt annat lag om dom ligger tvåa nästa år? Nä, jag tänkte väl det. :D

Så tillbaka till frågan. Vilka modeller tävlar med S4? Mitt svar är.. alla! (alla toppmodeller alltså)

6. daggelitooo

daggelitooo Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Garanterat LG G2, tycker den verkar vara lite bättre än s4 på alla sätt, frågan är hur bra den kommer stödjas av utvecklare osv!

7. Zee

Zee Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    36

MINA ENHETER

Note 3? ;duckar