Vilken telefon? Ur moddning syfte?

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av Larss00n80, 22 jun 2011.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. Larss00n80

Larss00n80 Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    186

MINA ENHETER

Tjenare!

Kommer imorgon att kunna köpa vilken telefon som helst för inköpspriset = 40% rabatt.

Har det ganska klart för mig vilken jag ska köpa antingen så blir det en SGS II eller en HTC Sensation. Min fråga till er är vilken kommer att vara bäst för root och ROM? Hörde att HTC skulle ha låst bootloader, men kommer den ha det?

Har ni några andra synpunkter? Andra tips?

Edit: Alla är fabriksny och olåsta och de kommer med garantin och i plomberad låda!
    ~Larss00n80~

2. baracken

baracken Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    103

MINA ENHETER

Tror ändå att S2 är mer lättrootad än HTC någonsin kommer att vara :) Aldrig haft problem med att roota en samsung medans gingerbreak som man ska ha för att roota HTC Desire HD med 2.3 men programmet gick inte ens att öppna :/

3. Larss00n80

Mottagna gillanden:
    186

MINA ENHETER

Kollade runt på forumet och det fanns jju mycket mer romar till SGS än till HTC, men sen är ju frågan vilken som är roligast också :D det ska ju inte vara för enkelt!

4. baracken

Mottagna gillanden:
    103

MINA ENHETER

S2 är ju snäppet bättre prestanda :)

5. stroem1894

stroem1894 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hur kan du få köpa vilken mobil som helst med 40 % rea?

6. babydroid

babydroid Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    286
    Telefon:
    Samsung Galaxy s9+

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy s9+
    Telefon 2:
    Oneplus 5t
    Platta:
    IPad Pro 11”
    Han tänker väl på The Phone House rean som är imorgon. Dom skyltar med att man får köpa vilken telefon man vill (Förutom iphone) till ett Pris som ligger under deras egna inköpspris. Vilket det egentligen inte är. Den är cirkus 500 riksdaler det handlar om. Inte flera tusen vilket det skulle bli om man fick 40% rea på en sgs2.

Ännu ett av tph värdelösa försök till att verka billiga.

Men jag kan ha fel. TS kan prata om något helt annat.

Sent from my X10i using Tapatalk

7. Cire

Cire Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    54

MINA ENHETER

Ts är en ung kille som vill skryta lite om sitt köp vilket han tycker är coolt.

Troligtvis har han väl någon inom familjen som kan få köpa en mobil för inköpspris.

8. Larss00n80

Mottagna gillanden:
    186

MINA ENHETER

Fan vad cool du är! Nu växte din internet penis med 10 cm va? Du är min idol!

Och ja det var TPH rea som var tänkt, då jag snackade med dem så skulle det vara ca 40% på org priset. Men det visade sig att det var ännu ett dåligt försök att försöka vinna tillbaka lite kunder!

9. Cire

Cire Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    54

MINA ENHETER

Haha min behöver inte växa mer men din måste försvunnit. Pinsamt att tro på något sådant ens.

10. Larss00n80

Mottagna gillanden:
    186

MINA ENHETER

Hahaha skojar du? Om de går ut och säger att det är 40 % off så får man ju tro på det så länge som motsatsen bevisats och vad har du att förlora om man nu hör sig för för att vara på den säkra sidan?

Tönt....

11. Hund

Hund Android Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    1 002
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 3a

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 3a
    ROM:
    Lineage OS
    Bete er som folk nu mina herrar.

12. Cire

Cire Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    54

MINA ENHETER

Man märker väl att du inte levt i denna värld mer än några år unge man. Annars hade du inte gått på en sån reklam kampanj då det alltid är osanning i det.

Men du kan inte rå för att du är 12 och inte så smart. Kanske kan det bli bättre i framtiden.

13. Larss00n80

Mottagna gillanden:
    186

MINA ENHETER

Återigen... tönt.

Man får tro på vad man vill och jag valde att tro på denna reklamen, då jag ändå inte hade nått att förlora.

Att göra ett personligt påhopp är emot Swedroids regler har jag för mig så inlägget är anmält och det är riktigt lågt att påtala min ålder i en negativ mening.

14. baracken

Mottagna gillanden:
    103

MINA ENHETER

tycker att beteendet på vissa är dåligt, hade ju varit bättre att bara sagt att deras reklam i stället för att hoppa på någon som tror på deras reklam. Om jag hade sett en rea där dom har 40% rabatt så är det klart jag tror på den.

Men över till topic :-) blir det ny telefon i alla fall eller struntar du i det? :-)

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

15. Cire

Cire Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    54

MINA ENHETER

Man måste ha en rimlig uppfattning och tror man helt allvarligt att de kommer vara 40% på alla telefoner måste jag påstå att man är en idiot. Eller helt enkelt har för lite livserfarenhet och kanske fortfarande skyddas av mamma.

@ Larss00n80 om du tycker det där är personligt påhopp har du nog skyddats väl från internet. Det är en sanning och om du nu visar sig vara 12 så, ja då talade jag sanning.

16. baracken

Mottagna gillanden:
    103

MINA ENHETER

Offtopic: Att kalla en person för idiot och 12 år så är det ett personligt påhopp.

Offtopic: Om det står att en butik har 70% rea, varför ska jag inte tro på det? Dom kanske har lagt på 100% extra på telefonerna och tjänar då ändå på telefonerna även om dom har 40% rea. Det är ju falsk marknadsföring om det är så att det visar sig att det inte är 40% rea, men sen vad originalpriset var är ju en annan femma.

ONTOPIC: Men jag tycker fortfarande Nexus S är bäst i moddningssyfte :) Eller en samunsg, dom är ju ändå enklast att roota i mitt tycke :) du kan ju få tag på en Galaxy S för typ 3k så det kanske kan vara värt? :)

Last edited: 25 jun 2011
  17. jedi

jedi Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    533

MINA ENHETER

Och där sätter vi punkt för OT-tjaffset. Sista varningen nu.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.