Vilken telefon!

Diskussion i 'Tattoo' startad av SvenskMeatball, 17 jan 2010.

1. SvenskMeatball

SvenskMeatball Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej hopp på er alla! Och god morgon för den delen ochså:) Så sitter jag med min nyinköpta Tattoo, och det måste jag säga, telefonen är helt jävla underbarm:cool:! Snabb som attan, oerhört bra touch och den uppfyller precis allt som jag vill att den ska göra och lite till :)! Jag har haft symbian telefoner både från SE och nokia, men det här är helt klart något annorlunda i telefon väg:)

Så vad är det som är bra på Tattoon då?

*Först och främst, OS;et är helt fantastiskt att jobba med, logiken är helt klockren och det finns inget lagg eller dylikt i enheten. Så enkelt sagt, användarvänligheten är nog det bästa jag varit med om i en telefon hittils!

*Behaglig att jobba med
    , jag upplever telefonen som perfekt i storlek och formgivningen på telefonen är mycket bra. Jag var orolig för att telefonen skulle vara för liten för mig då jag har ganska stora händer+fingrar, men här överträffar den sig själv igenom att vara hur enkel som helst att exv sms;a med, av dom 200sms jag har skickat sen i fredagskväll så har jag tryckt på fel knapp runt 15ggr kanske:P

*Batteritiden är helt okej med tanke på allt godis telefonen har, jag har haft på telefonen sen i fredags (undantaget på natten då jag slår av den ett par tim) och idag söndag har jag 4 pinnar kvar på batteriet. Då har jag även hunnit prata 2,5timme på min första laddning och skickat 200sms i skrivande stund.

*Jag har hittat en annan sak som jag verkligen gillar, och det är sms funktionen. Det är skitskönt att se hela historiken med den person man har sms;at med. Det är guld värt att slippa backa ur exv inkorgen för att gå till utkorgen för att ta reda på vad man skickade till personen i fråga. Tack!"

Vad är mindre bra?

-Startljudet går visst inte att stänga av oavsett om mobilen är på tyst läge eller inte.
    -Telefonen påminner mig om ett "bytt" simkort varje gång telefonen startas upp.
    -Bluetooth har inte fullt stöd för vissa tjänster, att tex skicka en fil via min dator till telefonen går inte, dock stödjer telefonen trådlös musiköverföring till exv bilstereon.
    -Jag har en jävligt fin bugg/grafikmiss/tavla/kalla det vad du vill i min telefon xD Under Ringvolym så står det något på ett annat språk, misstänker att det är polska faktiskt xD:D:D:D

-Jag upplevde att min mobil hade jävligt dålig täckning, för telefonen pendlade mellan fullt och tom täckningsstapel ungefär hela tiden. Det i sin tur resulterar i att telefonen söker kontakt med masterna hela tiden vilket drar mer batteri. Så jag har således stängt av 3g och rullar bara på GSM tills jag får en bättre operatör för 3G.

-Lite sämre upplösning på skärmen tyvärr, begränsar en gällande program, men man kan inte få allt för den lilla peng man betalar för en tattoo.

Men i övrigt finns det inget mer negativt att säga. Behöver du en komplett smartphone som gör sitt jobb och mer därtill så rekommenderar jag helt klart en tattoo. Ha dock i åtanke att skärmen begränsar dig när det gäller program.

Men jag ger telefonen en 9/10 :)

2. Droid_276

Droid_276 Guest

mm nyinköpt! ps batteritiden är helt värdelös