Diskussion: Vilken typ av skal föredrar du?

Diskussion i 'Övriga tillbehör' startad av Nappandroid, 15 jun 2017.

  1. Nappandroid

    Nappandroid Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 nov 2011
    Inlägg:
    1 577
    Mottagna gillanden:
    106

    MINA ENHETER

    Har mer eller mindre alltid använt plånboksskal på mina telefoner, men är lite trött på att alltid behöva fippla med ett lock som är i vägen.

    Tänkte därför testa med ett vanligt skal men då är det mer problem med att damm samlas på skärmen vilket jag inte heller gillar.

    Vad föredrar ni på era mobiler? :)
     
  2. Hotel

    Hotel Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 nov 2012
    Inlägg:
    493
    Mottagna gillanden:
    228
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8+
    Platta:
    iPad Pro
    Jag har i stort sett alltid använt mig av silikonskal som enbart täcker baksidan, för att på skärmen använda mig av ett skärmskydd. Tempererat glas sen den dagen det blev tillgängligt.

    Det enda undantaget för silikonskalen var när Samsung släppte sitt "Flip cover" till Note-serien.
     
    Nappandroid gillar detta.
  3. sunemangs

    sunemangs Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 aug 2011
    Inlägg:
    613
    Mottagna gillanden:
    228

    MINA ENHETER

    Jag har alltid haft plånboksfodral på mina mobiler, rätt smidigt då skärmen tändes och släcktes då man öppnade och stängde så man slapp fippla med powerknappen.
    Nu då man har en telefon med fingeravtrycksläsare som både tänder och låser upp skärmen så kör jag med ett sådant här https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/716P9uTHuXL._SL1200_.jpg som har kickstand inbyggt vilket jag inte vill vara utan efter man haft det ett tag. Såklart har man smackat dit ett skärmskydd.(tempered glass)

    Testade ett tunt silikonfodral från nilkin eller nått vilket satt perfekt på telefonen och gjorde den knappt större. Men nackdelen med detta och ett par andra vanliga skal jag testat är att volymknapparna trycks in rätt enkelt då man stoppar ner telefonen och tar upp den i fickan ibland. Med skalet i länken får man jobba lite för att höja och sänka volymen vilket jag föredrar.
     
    Nappandroid gillar detta.
  4. MrNubcake

    MrNubcake Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jun 2017
    Inlägg:
    49
    Mottagna gillanden:
    28
    Jag föredrar ett transparent/svart och TUNT skal som täcker baksidan. Vill inte att telefonen ska ta för mycket plats i fickan. Har dock funderat på ett plånbokskal då jag i princip aldrig använder kontanter, men alla jag sett känns för tjocka och klumpiga.