Vilken upplösning för "alla" apps i market?

Diskussion i 'Allmänt' startad av boje, 6 sept 2010.

1. boje

boje Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej!

Vilken upplösning måste man minst ha för att få tillgång till "alla" program i market? Jag sitter på en iPhone idag, men ska köpa en Android lur. Men jag vill inte köpa tex en Wildfire för det sägs att man inte kan hämta alla applikationer via market. Jag funderar nu på en X8 när den väl kommer. Men i letandet efter rätt telefon så skulle jag vilja veta vilken upplösning som minst behövs? 320x480? X10 Mini har jag hört inte heller har tillgång till alla applikationer. Vilken upplösning ska man ha för att vara "säker"?

Mvh Patrik

2. Tisu

Tisu Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    24

MINA ENHETER

Finns alltid fix för att kringgå detta, oftast kan programmen skalas på ett snyggt sätt. Annars är det ju 480*800/854 som är "full" upplösning.

3. mannyb

mannyb Androidpamp Moderator

Mottagna gillanden:
    778
    Operatör:
    Google Fi
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro Fold

MINA ENHETER

Operatör:
    Google Fi
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro Fold
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    Google Pixel 8 Pro
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Google Pixel Tab
    ROM:
    Stock
    MDPI/HVGA (320x480), har absolut högst kompatibilitet med apps på Market, tätt följd av HDPI/WVGA. Lägst kompatibilitet har LDPI/QVGA (240x320) och ja, Wildfire hör till den kategorin.

X8 har en HVGA-skärm, så den kommer ha hög kompatibilitet, men den förlorar istället en hel del apps genom att den bara har Android 1.6. Många apps kräver idag 2.x. En uppdatering till 2.1 för alla SE:s androidlurar väntar dock runt hörnet, så det är inget att oroa sig för.

4. boje

boje Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tack för svaren!
    Då ligger X8 rätt bra till i mitt val. Enda nackdelen som jag ser det är SE´s egna gränssnitt. Men det kanske går att stänga av, och köra bara android.

5. mannyb

mannyb Androidpamp Moderator

Mottagna gillanden:
    778
    Operatör:
    Google Fi
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro Fold

MINA ENHETER

Operatör:
    Google Fi
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro Fold
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    Google Pixel 8 Pro
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Google Pixel Tab
    ROM:
    Stock
    Du kan installera valfri Launcher från Market om du inte vill köra Sony Ericssons gränssnitt. Ikoner och sådana mindre grafiska element kan du dock inte göra mycket åt, i alla fall inte utan att roota telefonen och kasta in en hemmakokt ROM.

6. boje

boje Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Toppen! Då väntar jag på att den börjar säljas.

Mvh Patrik

7. softarn

softarn Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Vill bara stryka under det mannyb sa: men den förlorar istället en hel del apps genom att den bara har Android 1.6

Skulle köpa en telefon som har minst v2.1 om att få tillgång till så många apps som möjligt är vikitgt. Iofs skulle jag aldrig köpa en telefon med v 1.6 eller lägre för det är ganska gammalt nu och det känns oseriöst av en tillverkare att släppa en telefon med det nu.

8. boje

boje Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Men SE har ju sagt att de ska få 2.1. Så X8 kanske till och med kommer levereras med 2.1 uppdateringen.

Mvh Patrik

9. FearKill

FearKill Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    461
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro Fold

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro Fold
    Telefon 2:
    Huawei Nexus 6P
    Platta:
    Samsung Galaxy TAB A 10.1
    Platta 2:
    Nexus 7 2013
    2.1 kommer komma till alla X10 och X8 innan Septembers slut. I Sverige iallafall.
    13 September har dom sagt på Spanska FB sidan att dom ska börja uppdatera.

10. Zooklubba

Zooklubba Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 199

MINA ENHETER

Om september är sagt så är det väl bättre att köpa en som snart får 2.1 och som har hårdvarustöd för applikationerna man vill ha. Istället för att köpa en som inte har upplösningen(läs hårdvarustöd) för de appar man vill ha?
    Det är visserligen en kamp mellan om utvecklarna för apparna släpper lågupplösta versioner eller när utvecklarna för telefonen i sig släpper uppdateringar men när September ändå är uttalat så skulle jag hellre ta X8 än Wildfire om man tänker på kompabilitet...

Just my two cents...

11. ef98dpa

ef98dpa Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    53

MINA ENHETER

samt att det finns tillräckligt med applikationer för att fylla behovet även fast man sitter på 1.6, och vet man dessutom att man kommer att får sin nyinköpta lur(X8, X10, etc) uppgraderad inom kort så behöver man knappast bekymra sig över tillgången på applikationer

12. boje

boje Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Båda har ju bra pris. Tittar man Prisjakt så verkar det som X8 kommer landa på strax över 2000:- Visst det är ju en budgetlur men man får ju ändå rätt mycket för de pengarna. Så för mig blir det nog en X8 nu. Frågan är bara när den släpps. Hittar ingen info om det.