Vilken utav dessa fyra TV apparater hade du valt?

Diskussion i 'Off Topic' startad av 4ndroid, 3 jan 2013.

1. 4ndroid

4ndroid Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    25
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy S22
    Ska köpa mig en full HD tv som tanken är att jag ska spela PlayStation 3 på. Jag tänker inte köpa externa högtalare, utan tänker använda dem på TVn.

Andersson A3222FDC - Full HD LCD TV 1990 kr
    http://www.netonnet.se/art/tv-och-b.../tv-32-37-tum/andersson-a3222fdc/180768.6154/

Andersson LED3241FDC - Full HD LED TV 2790 kr
    http://www.netonnet.se/art/tv-och-b...2-37-tum/andersson-led3241fdcpvr/167522.6154/

Andersson LED3241FDC 2.0 - Full HD LED TV 2990 kr
    http://www.netonnet.se/art/tv-och-b...ndersson-led3241fdcpvrblackwtt20/176407.6154/

Grundig 32 VLC 6123 T2 - Full HD LCD TV 3795 kr
    http://www.elgiganten.se/product/ljud-bild/tv/32VLC6123T2/grundig-32-lcd-tv-32-vlc-6123-t2

Jag har ingen som helst erfarenhet alls av dessa två tillverkare, vet inte om de är bra eller dåliga. Är dessa märken bra?

De tre sista har många bra recensioner med minst 4 av 5 stjärnor.

Det som är bra med den sista är att högtalaren sitter där framme på TVn medan den sitter där bak på de andra.

Och vad är skillnaden på den andra och tredje (version 1.0 & 2.0?)?

Den första är väldigt billig och är en LED TV med full HD upplösning, men här finns det inga recensioner.

Som sagt, jag ska spela spel. Vad tycker ni och vad hade ni valt?

2. Kung

Kung Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    24

MINA ENHETER

nu för visso så är det riktiga skit märken du har valt, Men om du ändå skall välja så ta för fan inte en Andersson på netonnet.
    trodde aldrig jag skulle höra mig själv säga detta men...
    Grundig är ett bättre val, i denna fråga.

köpte en andersson på netonnet och har ångrat varje sekund, varit på service ca 4 ggr och funkar fortfarande inte dvs det är exakt samma fel fortfarande.

har spottat å svurit för att jag var så dum att jag inte sparade en tusenlapp mer och köpte en samsung eller liknande som har kvalite och bättre support när grejerna går sönder.

dem pengar du sparar på att köpa en andersson går jämt ut med bensinkostnader för lämning av reparation och veckor utan tv...

aldrig mer andersson!

3. 4ndroid

Mottagna gillanden:
    25
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy S22
    Tack för svar. Men vad säger du om denna då? Lägre än min prisklass! Samsung 40 tum LED. Bor i Norge och har möjligheten att köpa denna. Cirka 3300 kr på rea!! Tror att jag måste slå till senast imorgon för att vara säker på att jag får den.

http://www.elkjop.no/product/tv-lyd-og-bilde/tv/UE40EH5005XXE/samsung-40-led-tv-ue40eh5005

Och ja, jag ska spela PS3. Har möjlighet att sitta typ 2-3 meter från tvn på studentrummet

4. Mitox

Mitox Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    23

MINA ENHETER

Den ser bra ut!
    Har själv Samsung och det har aldrig varit problem med den och det är grymt bra bild!
    Så satsa på Samsung istället för låg pris märkena så som Andersson!

5. John-Erik

John-Erik Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    78
    Telefon:
    Samsung galaxy S9

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung galaxy S9
    Jag hade en Andersson förut och det var inget fel på den. Hade då A4222FD. Det enda den inte kunde göra var att läsa mkv-filer, varav varför jag sålde den. Men det gick bra med HDMI, inbyggd box. Bra fjärrkontroll.
    Absolut inga problem för mig iaf.

Visade sig att jag Tapatalkade via min Samsung Galaxy

6. Jack Bohlen

Jack Bohlen Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    23

MINA ENHETER

Jag har samma TV och är nöjd med den men å andra sidan hade jag inga större förväntningar på en tv i den prisklassen. Högtalarna är verkligen skit så jag råder dig att ta en funderare på att skaffa hörlurar eller liknande om du nu inte har råd med ordentligt ljudsystem.

7. Dirk Diggler

Dirk Diggler Android Medlem

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Alltså, bara för att det är Samsung så är det inte per automatik bra. Du har garanterat en mycket bättre bildupplevelse i Grundigen än Samsungen i detta fallet. Modellen 5005 är en riktigt gammal häck som är byggd endast och enbart för en sak: LÅGT PRIS

8. Droid113

Droid113 Guest

Och det är inte Anderson-TV:arna? :P

9. Dirk Diggler

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Jo absolut. De är inte ens värda att nämna :P

Hade däremot en Andersson-förstärkare ett par år som fungerade riktigt bra. Bytte bara för att jag behövde HDMI-ingångar i förstärkaren vilket ju inte funnits i så många år.

Men TV-apparaterna har jag BARA hört och sett skit om. Jag har bara en nära kompis som köpt en sådan TV och den gick sönder helt efter två år. Han fick en likadan, de sålde fortfarande samma TV vilket väl skvallrar lite om vilken prioritet utveckling har, och den gick sönder lika snabbt. Han slängde den. Den var ju ändå så billig.

Den andra jag sett var fem år gammal. Runt 10% av alla linjer som går vertikalt hade blivit röda och runt 15% av alla horisontella blivit gröna. Såg helt sjukt ut. Det hade tydligen börjat när TV:n var runt 3,5 år gammal men blivit värre och värre.

TV skall man inte snåla ut på om man förväntar sig använda den. Det är precis som med bilar, sängar, kläder och skidor. Åker man mycket bil köper man inte en Fiat Punto. Man köper en dyrare. Uppskattar man en god natts sömn köper man inte billigaste Jysk-sängen utan någon lite dyrare modell. Vill man att skorna skall hålla mer än i ett halvår skiter man i att shoppa på ICA:s utförsäljning av skor och åker man mycket skidor köper man inte REA-pjäxor på ÖB. Det säger sig lite självt att de billigaste TV-apparaterna inte är bra. De är väl högst OK för priset men de är låååångt ifrån en BRA TV.

Riktpriser på en bra TV (typ Skoda) är typ:
    32" ifrån 3000:-
    40"/42" ifrån 5000:-
    46"/47" ifrån 10000:-
    55" ifrån 15000:-

Tar man snittet på vad de kostar blir det mer:
    32" snitt på 5000:-
    40"/42" snitt på 7000:-
    46"/47" snitt på 12000:-
    55" snitt på 17000:-

Det är självklart helt OK att köpa en billig TV men då måste man förvänta sig att de inte är skitbra. De kommer jobba med en hacking 50 hz-teknik, det kanske inte är full-HD, 3D och Smart-TV kan man glömma och bilden i sig är säkerligen inte så fin gällande något. Det är bara en fråga om pengar men just TV-apparater, och även laptops, har fallit under någon märklig kategori där merparten av konsumenterna tror att en 46:a för 5000:- är en medelbra TV eller bättre. Det funkar inte så :P

10. Spode

Spode Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    96
    Telefon:
    Huawei P9 plus Dual-Sim

MINA ENHETER

Telefon:
    Huawei P9 plus Dual-Sim
    Telefon 2:
    LG G4 Dual-Sim
    Platta:
    Nvidia Shield Tablet
    All satistik och information om tv produkterna är bra att titta på, MEN det som avgör mest i mina ögon är den egna upplevelsen då man ser på TV-bilden.

Jag köper aldrig mera en TV där jag inte själv sett bilden och jämfört den med andra TV:n. Gäller bara att hitta butiker som visar det man är intresserad av på skärmen, i detta fall PS 3 spel och det är kanske inte det lättaste...

Lycka till med köpandet!

11. goa200

goa200 Baby Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    162

MINA ENHETER

Kanske inte alltid 100% sant men stämmer oftast in faktiskt. Brukar säga något liknande själv
    -" man får vad man betalar för"

Har själv en Andersson tv (4-5 år sen) och den fungerar fortfarande klockrent om än ingen bild i världsklass men återigen "man får vad man betalar för" dock står den i tjejens dotters rum medans vi avnjuter 64" bild :)

i prisklassen op pratar om går enbart jag efter utseendet då de flesta ändå producerar ungefärligen samma bild

Last edited: 5 jan 2013
  12. Dirk Diggler

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Givetvis är inte alls Andersson kassa men fler än normalt går sönder men den risken får man ta med en billigare TV :)

Skickat från min Nexus 4 via Tapatalk 2

13. Dirk Diggler

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Absolut bästa rådet. Gå in och fråga en som säljer TV och lyssna på vad skillnaderna är.

Skickat från min Nexus 4 via Tapatalk 2

14. goa200

goa200 Baby Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    162

MINA ENHETER

helt klart är det säkert så. Men återigen man får vad man betalar för :)

15. polonius

polonius Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    94
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Sony Xperia 1 iii

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Sony Xperia 1 iii
    Info:
    MS Launcher
    Jag äger själv en Anderson, den står uppe på landet. Den är helt ok som en "extra-tv" men supporten är zero på sådana produkter...

16. Urbs

Urbs Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    25

MINA ENHETER

Problemet är väl att man då får rådet att köpa den dom har bäst marginaler på eller ev. den tv:n som den som säljer mest av får en resa.

17. Dirk Diggler

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Provision beroende på vilken TV man säljer?

Resor?

Jag vill jobba där. Det låter som mitt gamla jobb på Eniro fast utan all stress! Vilken kedja snackar du om?

18. 4ndroid

Mottagna gillanden:
    25
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy S22
    Hej. Ursäkta för sent svar. Jag fick min Andersson för två veckor sedan och jag kan säga att jag är supernöjd med den. Jag kanske inte har så höga krav på TV apparater, men denna fungerar väldigt bra. Spelar massa PS3 på den och använder mig utav de inbyggda högtalarna. Ljudet hade såklart kunnat vara bättre, men för detta priset, inga problem :) Jag är nöjd än så länge, så nu får vi se om min Andersson kommer gå sönder eller ej som många skriver.

btw så har jag inte gjort mycket mer än att spela PS3 och kolla tv. Testat film från usb snabbt i lågupplöst .avi format (vanlig 1,36gb film) och .mkv 720p film. Det ser fint ut. Inte testat inspelningsfunktionen. Jag kan testa något mer om någon är intresserad!!

http://www.netonnet.se/art/tv-och-b...2-37-tum/andersson-led3241fdcpvr/167522.6154/
    Andersson LED3241FDC

Last edited: 22 jan 2013