Diskussion: Vilken väska?

Diskussion i 'Nexus 4 - Allmänt' startad av Nappandroid, 28 aug 2013.

  1. Nappandroid

    Nappandroid Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 nov 2011
    Inlägg:
    1 577
    Mottagna gillanden:
    106

    MINA ENHETER

    Jag har länge använt en plånboksväska av typen flip cover, men är nu sugen på att bara använda telefonen som den är eller med ett skal. Dock vill jag ändå skydda den och jag gillar lösningen med att kunna förvara körkort och annat tillsammans med mobilen. Jag har därför funderat på att skaffa en sådan här, se länk nedan, väska. Någon som har erfarenhet av en sådan eller liknande? Gillar du att använda den eller var det bara krångligt? Diskutera och ge era synpunkter tack!

    http://www.teknikproffset.se/MOBIL/...lusiv-plaanboksvaeska-Universal-XXL-Svart.htm
     
  2. neddie

    neddie Android Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    6 953
    Mottagna gillanden:
    1 057

    MINA ENHETER

    spontant tycker jag den känns lite osäker med just telefondelen... vad händer om luren halkar ur ? iof... man kanske måste vara rejält slarvig (läs dyngrak) för att det ska gälla?
     
  3. Nappandroid

    Nappandroid Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 nov 2011
    Inlägg:
    1 577
    Mottagna gillanden:
    106

    MINA ENHETER

    Olyckor händer ju lätt, men om man verkligen är noga med att stänga väskan med tryckknappen så borde den ju inte åka ur. Dock verkar det lite krångligt ifall det ringer och man ska svara snabbt. Tar ju längre tid att öppna fodralet och plocka ur telefonen än att bara öppna flip covret.
     
  4. Yurij

    Yurij Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 mar 2012
    Inlägg:
    45
    Mottagna gillanden:
    2
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Nexus 5X

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Nexus 5X
    ROM:
    CM 13
    Info:
    Nova Launcher
    Last edited: 28 aug 2013
  5. grilljanne

    grilljanne Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 dec 2012
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

  6. Nappandroid

    Nappandroid Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 nov 2011
    Inlägg:
    1 577
    Mottagna gillanden:
    106

    MINA ENHETER

    Okej har du kreditkort och sådant i facken? Har hört att korten kan bli avmagnetiserade om man har dem i liknande fodral tillsammans med telefonen. Behöver man vara orolig?
     
  7. Nappandroid

    Nappandroid Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 nov 2011
    Inlägg:
    1 577
    Mottagna gillanden:
    106

    MINA ENHETER

    Jag tror förresten att jag behåller mitt nuvarande fodral för jag är säker på att det räddade telefonen inatt...
    Hade råkat somna med telefonen i sängen och vaknar under natten av att jag verkligen svingar iväg den mot golvet. Var nästan säker på att skärmen skulle bli paj, men inte en skråma syns! Enda som blivit är att den knakar lite i nederkanten, men det kan ha varit så från början också. Har aldrig direkt klämt på den på det sättet. Hade nog väldans tur iallafall! :D
     
  8. thr

    thr Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 dec 2011
    Inlägg:
    467
    Mottagna gillanden:
    92

    MINA ENHETER

    Jag hoppas att jag kan göra mig förstådd trots mina usla ritkunskaper, men jag letar i alla fall efter ett plånboksskal som inte är så tjockt som alla jag hittills har sett.

    Vanligtvis så är det typ en plasthållare som mobilen sitter fast i och sen är det ett läderskal utanpå på både framsidan och baksidan (den övre på bilden). Det jag letar efter är något som inte har läderdelen på baksidan, locket ska alltså sitta fast direkt i plasthållaren (den nedre på bilden).
    [​IMG]

    Poängen är att mobilen med skalet på inte ska bli så tjock. Jag behöver egentligen bara några platser för kort, så det behöver inte vara alla typiska fack som en plånbok brukar ha. Materialet är heller inte viktigt, så det behöver inte vara läder.

    Några tips?
     
  9. Nappandroid

    Nappandroid Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 nov 2011
    Inlägg:
    1 577
    Mottagna gillanden:
    106

    MINA ENHETER

    Kanske flip covret från Nilkin?
     
  10. thr

    thr Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 dec 2011
    Inlägg:
    467
    Mottagna gillanden:
    92

    MINA ENHETER

    Precis den modellen jag menade iaf, men ser inte att den har några fack för kort alls?
    Enligt nått Youtube-klipp så verkar väl kvalitén lite sisådär också.
     
  11. Nappandroid

    Nappandroid Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 nov 2011
    Inlägg:
    1 577
    Mottagna gillanden:
    106

    MINA ENHETER

    Ingen aning faktiskt, men det kan nog stämma att den inte har kortfack. Kika annars på detta; http://viewitem.eim.ebay.se/Mercury...-For-LG-Google-nexus-4-E960/271218000679/item
    Har ett annat fodral från Mercury och det räddade just livet på min telefon :D
     
  12. thr

    thr Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 dec 2011
    Inlägg:
    467
    Mottagna gillanden:
    92

    MINA ENHETER

    Inte dum alls! Dock har den bara plats för 1 kort, det känns i minsta laget. 2-3 kort hade varit optimalt. Har du några fler kaniner att dra upp ur hatten? :)
     
  13. Nappandroid

    Nappandroid Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 nov 2011
    Inlägg:
    1 577
    Mottagna gillanden:
    106

    MINA ENHETER

    http://viewitem.eim.ebay.se/imak-PU...r-Case-for-LG-E960-Nexus-4-/251269870394/item
    Det kanske kan vara något? Ser väldigt slimmat ut. Dock verkar det inte heller ha någon kortficka och jag vet inte alls hur säkert telefonen sitter fast.

    Hittade även detta; http://viewitem.eim.ebay.se/New-Ult...e-Cover-for-Nexus-4-LG-E960/271137761381/item
    Ingen kortficka dock...

    Tänk på att det flesta sådana här slimmade fodral brukar sakna något som håller locket stängt. Det jag rekommenderar mest är, http://viewitem.eim.ebay.se/GOOGLE-...IP-WALLET-POUCH-CASE-COVER-/121066563292/item dock inte riktigt den modell du sökte.
     
  14. grilljanne

    grilljanne Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 dec 2012
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    yes, har bankomatkort, körkort och nåt mer. skulle inte tro att dom blir avmagnetiserade bara man har dom i samma fodral. inget jag någonsin har märkt i alla fall, varken med det här fodralet eller något annat jag haft tidigare..
     
  15. thr

    thr Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 dec 2011
    Inlägg:
    467
    Mottagna gillanden:
    92

    MINA ENHETER

    Nej inte alls vad jag vill ha. Vet inte hur viktigt det är med nått som håller locket stängt?
     
  16. Nappandroid

    Nappandroid Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 nov 2011
    Inlägg:
    1 577
    Mottagna gillanden:
    106

    MINA ENHETER

    För mig är det rätt viktigt. Jag menar ifall olyckan skulle vara framme, tex att telefonen glider ur byxfickan. Då vore det bra om fodralet är stängt för annars vet jag inte om det gör någon skillnad. Detta är ju dock en smaksak. Lycka till! :)
     
  17. thr

    thr Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 dec 2011
    Inlägg:
    467
    Mottagna gillanden:
    92

    MINA ENHETER

    Jag kör ju bara bumper idag och det räcker gott och väl har jag märkt, i alla fall för mina behov. Enda anledningen att jag byter är för att slippa ha plånboken med mig.