Ja, ABP dev builds versionen funkar i Firefox Beta nu, men är som sagt inte färdig (läs min tidigare länk). Det viktigast är att reklamblafforna som fyller hela skärmen ibland är borta, så jag är nöjd trots allt. Det är utvecklarna av ABP som ännu inte hunnit anpassa till Firefox's Native UI code som Firefox Betan bygger på, men de är på G med det.
Text-frågan vet jag inte vad du menar faktiskt. Du får ladda ner beta versionen och se själv om du är nöjd....jag upplever inga problem iallafall.
Betan är bara på engelska - men är det viktigt för dig får du vänta på den officiella versionen av betan (FF14). Själv tycker jag kanske att mobilens inställningar är enkla att förstå ändå.
Här är en jämförelse mellan Firefox betan och Chrome 4 (som också fått bra kritik).
http://www.geek.com/articles/geek-pick/android-browser-beta-battle-chrome-vs-firefox-20120517/
Chrome funkar bara för lurar med ICS (Android 4) installerat medan Firefox även funkar för tidigare versioner (dvs som 95% av alla modellerna fortfarande har). I artikeln finns även en video-test, Firefox bedömdes givetvis som bäst
Edit: Hittade faktiskt en svensk version, fast det är en nyare version än betan som kallas Aurora, och är Firefox 15 alltså - den gick att få på svenska.
Dl filen till någon mapp på ditt SD-kort i luren, klicka på filen "fennec15..." för att installera
ftp://ftp.mozilla.org/pub/mobile/ni...roid-l10n/fennec-15.0a2.sv-SE.android-arm.apkClick to expand...