Diskussion: Vilket abb/operatör har ni till er Xerpia S?

Diskussion i 'Xperia S - Allmänt' startad av MrM3, 16 mars 2012.

1. MrM3

MrM3 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Hej!

Verkar som att SGS3 inte dyker upp i tid för att kunna utnyttjas i erbjudanderna från Tre/Tele2. Frågan är nu alltså vilken typ av abb/operatör man ska satsa på för Xperia S? Skulle vilja ha lite feedback från er som har luren om vad ni satsat på och hur ni tycker det funkar hittills. Det jag framför allt är orolig över är att datamängden 10gig / mån inte ska räcka om man vill köra mkt internetanvändade typ SVTPlay, streams av olika slag, FB, mejl, YouTube osv. Sedan undrar jag också lite över täckningen rent generellt. Folk i Småland i allmänhet och gärna utanför Jönköping i synnhert får gärna kommentera extra om hur ni upplevt det.

Undrar till sist också om alternativ till Tele2/Tres kampanjer. Funderar t.ex. på Telenor som har fri surf, men då begränsad datahastighet samt att samtal inte ingår. Kan det vara ngt att satsa på? Vad är det bästa man kan få från Telia t.ex.?

Kort sagt, kom gärna med feedback på vad ni har för abb/operatör och hur det funkar med er nya Xperia S tack. Kommer slå till på telefonen nu, ska bara välja abb/operatör också vilket inte är det lättaste :)

2. Arvid719

Arvid719 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    54

MINA ENHETER

Har kört Halebop sen urminnes tider och det har alltid funkat bra, Den bästa kundservice jag någonsiin varit i kontakt med även om dom inte telefon support (antagligen för att hålla priserna nere). Ett stort plus är att de delar nät med Telia så man behöver aldrig oroa sig över täckning.

Angående abbonemanget så kör jag Vänner Plus, då får jag 3gb surf/månaden 5k gratis sms samt ringer gratis till alla som har Halebop.

Last edited: 16 mars 2012
  3. nioh

nioh Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    91

MINA ENHETER

Tele2.
    Och de har faktiskt vara riktigt serviceminded mot mig.

4. Andreas2

Andreas2 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    34
    Operatör:
    Comviq

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Har Tele2 Maxi Unlimited, supernöjd :)

5. MrM3

MrM3 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Är mest surfbiten jag funderar på. Hur ser det ut för er där, har ni ngn koll på hur mkt data ni gör över med per månad? Vore intressant o veta om den där 10 gig gränsen hos tre räcker eller inte.

6. Cupcakes

Cupcakes Mobilberoende Staff Member

Mottagna gillanden:
    8.378
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Jag skulle säga 3, räcker ibte datan så kan du köpa mer oavsett operatör. Dock så tycker jag att 3 har den bästa mobilsurfen vilket gör att man kan använda mobile fullt ut :)

Jag klarar mig precis på 10GB, använder WiFi hemma och i skolan, men utanför hemmet och skolan blir det mycket spotify, youtube, surf osv - för där har jag ingen dator!

Telenors villkir med FUP är egentligen bäst..ser dock ett problem med att hastigheten är begränsad. Telia är dyrt och inget att rekommendera, Tele2s 3G nät är enligt mig inte bra alls.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

7. HenrikLundqvist

HenrikLundqvist Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    201
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone XS Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone XS Max
    Jag hade kört på 3s erbjudande eftersom jag tycker att det erbjudandet är klart bättre än Tele2s. Hade Tele2s erbjudande varit bättre än 3s erbjudande så hade jag valt Tele2. För 4kr mer i månaden (eller 96 kr totalt under 24 månader) så får du en avsevärt snabbare uppkoppling och möjligheten att behålla abonnemanget efter bindningstiden.

Tele2 kanske är ett bättre val för dig om du ligger på gränsen? Tele2s erbjuder betydligt långsammare internet, då kanske du inte hinner ladda ned så mkt? :P :D
    (Det ovan ska läsas med en stor nypa salt och en ännu större portion humor).

8. Pixo

Pixo Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Kör Tele2 Maxi Unlimited jag med och det fungerar precis lika bra som jag räknat med då jag bor så centralt som jag gör. Kundtjänst har jag bara haft kontakt med en gång hittils och det var för att avboka min beställning från deras site då jag fann luren i min lokala tele2 butik istället. Jag blev trevligt bemött och det var inga som helst problem att avboka så this far har jag bara lovord att komma med gällande Tele2.