Vilket Abonemang ?

Diskussion i 'Galaxy S' startad av Hostis, 27 sept 2010.

1. Hostis

Hostis Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Börjar trötta lite på tele2 nu och ser mig efter ett annat abonemang.
    Ringde och kolla med dom och tydligen har jag 3 månaders uppsägningstid :mad:

Har haft comviq/tele2 nu sen 1997 med samma nummer. Började med kontantkort som jag sen ändrade till abonemang utan bindningstid. Nu plötsligt är jag bunden i 3 jä**a månader om jag vill säga upp den.

Och dom på kundtjänst hävdar att "så har det alltid varit"

Hur som helst så ska tele2 i soptunnan. Jag har deras fast abonemang just nu 500 kr + surf + samtal väntar. Ligger på nästan 600 kr i månaden.

Då finns det antingen 3, telia eller telenor som jag skulle kunna tänka mig byta över till.

Åsikter någon och vilken leverantör har sveriges bästa mobilsurf enligt er ?
    Sen så slipper jag all problem med att söka upp nätet hela tiden också!

2. Amedi21

Amedi21 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    145
    Telefon:
    Oneplus 7t

MINA ENHETER

Telefon:
    Oneplus 7t
    Inte för att det kanske hör till ämnet, men kostar funktionen "samtal väntar" något extra? Jag kör ju med den funktionen utan att betala något för den, med tele2.

3. wmb

wmb Android Veteran Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    2 548
    Operatör:
    Halebop

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    vad är det du vill uppnå med bytet?

4. chavonsk

chavonsk Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hade också ett urgammalt abonnemang hos Comviq/tele2 till och med innan 1997 tror jag. Jag fick också betala uppsägning även om jag inte hade ett sådant abonnemang. Orkade inte kriga med dem för det var ändå en mindre summa jag fick betala.

Tog ett tre abonnemang istället med 3Mobilsurf Plus 89,00 kr/mån samt 3Prat 49- . Jag köper alltid mina telefoner kontant utan abonnemang och det här tycker jag passade mig bäst. Mobilsurfen har funkat bra men har väl inte varit i närheten av de hastigheter som man skall ha. Av de 6 Mbit/s, kanske jag har 2 Mbit/s, men det är klart att det även beror på var man bor, antar jag.

5. Hostis

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Japp 10 kr i mån.

Tycker tele2 har riktig kass täckning och behöva slippa söka om nätet hela tiden. Och mina mms/sms kommer inte alltid fram. Tyvärr så har det ställt till en del för mig rent privat också. Inte nog med att tjejen tror att jag ljuger om att mina sms inte kommer fram men i mitt jobb så behöver jag full täckning.

6. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1 057

MINA ENHETER

jag har med tele2 och är sjukt trött på deras fruktansvärt dåliga täckning och framförallt totalt skitdåliga service när man har problem med något. Jag fixade mig ett telia kontantkort som jag tänkte testa lite med bara hur det funkade och... well.. klasskillnad DELUXE skulle jag vilja påstå. 3 har jag haft innan men maken till totalt skitbolag med dyra priser får man leta efter.

telia is the shit helt klart. gammal är äldst uppenbarligen.

7. henke2

henke2 Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    30
    Telefon:
    Huawei Mate7

MINA ENHETER

Telefon:
    Huawei Mate7
    Jag kör i väntan på bättre tjänster med Halebop kontantkort, brukar kosta mig 350kr/månad. Finessen för mig är max 9kr/dag för internet oavsett förbrukning, fria SMS samt bra täckning.

Jag har inte installerat dataräknare och gjort någon direkt avancerad uträkning mer än att jag noterat kostnaden över en månad och konstaterat att telenors "no limit" på 700kr är dyrare ;)

tonvikten hos mig ligger på datatrafik och sms, ganska lite ringande. Tilläggas skall att nu för tiden kör jag oftare mail/facebook än MMS vilket kapar kostnader.

nackdel även om det inte direkt känns begränsande på mobilen är "bara" 1mbit upp/ner

8. Hostis

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Lösningen är här.

Snackade precis med en kille som jobbar på telia.
    Han sa att jag skulle ringa tele2 och ändra mitt tele2 fast till tele2 kompis som kostar 49 kr/mån.

Därefter så skulle jag ringa tillbaka och teckna mig på telias fast pris.
    Dom själva skulle fixa flytten från mitt gamla nummer till det nya.

Och nu får jag bara en sluträkning från tele2 på 150 kr istället för 1800 kr om jag inte hade fulat mig en aning! :D

edit.
    Måste ha ett abonemang med fast pris. Då jag ringer väldigt mycket i mitt jobb.

9. wmb

Mottagna gillanden:
    2 548
    Operatör:
    Halebop

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    men vadå? Telia och Tele2 delar väl ändå nät?

10. Rojpen

Rojpen Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Telia eller Tre skulle jag säga iaf. Telia har du mer du kan använda av fri surf men säkerligen mkt svårare att komma till support. så är väll mer hugget som stucket vilket man tar, sen har ju telia bättre tekning i överlag i Sverige :)

kör tre sj och är nöjd.

11. Hostis

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Ingen aning faktiskt. Men jag tror inte det. Eller så lånar tele2 en del av deras nät.

En sak som är uppenbar, telia krossar tele2 hur som helst när det kommer till täckning.

Prata nyss med Telia och mitt 13 åriga förhållande med comviq/tele2 är över om 1 vecka.

12. niklasp

niklasp Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Telia och Tele2 har samägt 3G-nät, det är alltså exakt samma nät de använder via det gemensamma bolaget svenska umts-nät. Telia har dock bättre 2G och Edge.
    Edge är en liten fördel.

13. wmb

Mottagna gillanden:
    2 548
    Operatör:
    Halebop

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    precis

14. Hostis

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Ahh där ser man :)
    Får mitt nya abonemang i början på nästa vecka. Ska bli så skönt och bara slippa allt som har med tele2 och göra nu!

15. skruven

skruven Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    35

MINA ENHETER

Edge är en stor fördel att telia har. Där det inte finns 3g täckning finns det alltid edge. Edge är inte direkt snabbt, men det duger om man verkligen måste surfa. Vilket gsm definitivt inte gör.

16. DigiMan

DigiMan Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    16
    Operatör:
    SMART
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 4 SM-N910C

MINA ENHETER

Operatör:
    SMART
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 4 SM-N910C
    ROM:
    5.1.1
    Info:
    SM-N910C Exynos Octa Core
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S4
    ROM:
    Broodplank AOSP 4.4.4
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab Pro 8,4
    ROM:
    4.4.2
    Info:
    SM-T320
    Klarar man sig med 1GB/månad verkar det vara svårt att slå Telia Mobil Prata på/ Till Vänner med Mobilsurf 98 kr/mån..

17. Galaxy S

Galaxy S Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Ja jag tänker då inte hindra dig från att byta. Sämsta skiten på länge.. Trist att man band upp sig i samband med köpet av SGSen.

18. Anzen

Anzen Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Jag kör med Tre pott 399.
    har gräns på 400.
    Är helnöjd och har surf plus, vänner69 och sms flat.
    möjligt att jag inte ringer så mycket, eller inte långa samtal iaf. Gratis till hemtelefoner, 3k sms till 3, 3k till andra nät, minutpriserna är jag osäker på.
    Det mest positiva i detta är att om du binder 24 mån får du ju ännu en SGS utan extra kostnad, som du kan sälja. ;)

19. Hostis

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Såg precis att det ingår även 10 gb/mån också :)
    Väldig skillnad mot tele2 faktiskt.

20. zappa79

zappa79 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    100

MINA ENHETER

Har själv bytt från tele2 till telenor nyligen, STOR skillnad!
    Har täckning överallt, snabbt bredband (Obegränsad surf) samt bästa supporten jag varit med om, snabba, snälla och trevliga! För att inte tala om att dom har öppet dygnet runt!

Kör med fast pris där ingår:
    6000 min att ringa för
    6000 sms & mms
    internet (Obägränsad surf)

Kostar mig 699:- mån

Sen har dom ett alternativ att om du binder upp dig i 24 månader för 499:- så ringer du för bara 9öre per minut till hela sverige, när jag räknade lite på det kom jag fram till att det alternativet faktiskt ger dig mer minuter än tele2s fast pris abb!