Vilket abonnemang/kontantkort för ny Xperia S?

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av H3rr4n, 12 mar 2012.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. H3rr4n

H3rr4n Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    45
    Telefon:
    S6 Edge+ 32 GB Sapphire

MINA ENHETER

Telefon:
    S6 Edge+ 32 GB Sapphire
    Hejsan!

Det är så att jag har förbeställt en Xperia S som kommer att landa hos Posten inom de närmsta dagarna. Problemet är bara vilken prisplan jag skall ha, dvs. abonnemang eller kontantkort och i så fall vilket.

Tidigare hade jag en 3GS med 3 Pott 199 och Mobilsurf Plus och det fungerade bra. Men jag hade helt klart ett övertag vad det gällde sms:andet och surfandet så jag letar efter någonting med mycket sms och surf som ingår.

Skall dock åka till USA i sommar och vara borta 3 veckor så är orolig för att abonnemanget skall sluka pengar fortare än kvickt.

Kör nu med Telenor Messa Mera men tycker att hastigheten på 1 MB/s är alldeles för låg och man måste ladda på med nya pengar var 30:e dag för att det skall gälla. 3000 SMS ingår så pengarna läggs bara på hög så att säga.

Som sagt, har ni några förslag på hur jag skall tänka?

2. Cupcakes

Cupcakes Mobilberoende Moderator

Mottagna gillanden:
    8 578
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Vad hamnar dina fakturor idag på?

3. H3rr4n

H3rr4n Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    45
    Telefon:
    S6 Edge+ 32 GB Sapphire

MINA ENHETER

Telefon:
    S6 Edge+ 32 GB Sapphire
    Kör kontantkortet idag så det blir 150 kr/mån men med abonnemanget blev det jämnt upp ungefär. Runt 200 kr/mån kan vi säga.

4. Cupcakes

Cupcakes Mobilberoende Moderator

Mottagna gillanden:
    8 578
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Det du har idag låter ganska bra, annars något slags pottabonnemang med surftillägg och smstillägg, annars finns ju 3s kontantkort - laddar du med 200kr eller mer med 3Prat så ingår detta:
    0,29 kr/min inom Sverige
    0,29 kr/SMS inom Sverige
    Surfa fritt i hastigheter på 6 Mbit/s

Dock måste du ju även där ladda på var 30e-dag för att behålla priset.

5. Kaj91

Kaj91 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Nu när du ändå har köpt telefonen kontant så kan du lika gärna köra vidare på kontantkort, dessutom har du bättre kostnadskontroll.. t.ex de 3veckor du är i USA slipper du betala en fast abonnemangskostnad i onödan.

Jag rekommenderar halebop kontantkort, köper du ett kort innan den 22 mars så får du 1 års gratis surf utan extra kostnad, desutom får du 5000 gratis SMS till hela världen (altså så kan du sms:a till ett amerikanskt nummer utan kostnad), men för SMS paketet måste du fylla på med en summa varje månad då. Samtalstaxan ligger på 19öre/minuten.

6. Meto

Meto Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Angående "fri" surf hos Halebop så ingår 1 gb om man laddar för 200 kr (29 öre/min) varje månad och 3 gb om man laddar 300 kr (19 öre/min). Därefter debiteras enligt surf maxtaxa, dvs 9 kr/dygn. Så beroende på hur du använder telefonen så är olika ab olika bra. Laddar du för 200 och inte ringer eller surfar så mycket så funkar Halebop, annars tveksamt om det är mest förmånligt.

7. Kaj91

Kaj91 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Utöver det vanliga fri surf så erbjuder de årskortet frisurf gratis om man köper ett kontantkort innan den 22mars. Vilket är altså 0,5gb/månad och då behöver man som sagt inte fylla på alls, man behåller det även om man har 0kr på kortet.

Så tankar man för 200kr så får man 1,5gb surf, där 1gb försvinner efter månadskiftet om man inte fyller på men 0,5gb finns kvar och förnyas varje månad automatiskt.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.