Vilket abonnemang/operatör?

Diskussion i 'Allmänna diskussioner' startad av kaptenkaka, 26 sept 2010.

  1. kaptenkaka

    kaptenkaka Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 sept 2010
    Inlägg:
    30
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tjenare! Min gamla lur håller på att kola och ska köpa en ny telefon. Lika bra att hänga med i utvecklingen och fläska på lite! Jag planerar ett köpa en HTC Desire HD och behöver ett abonnemang till den. Jag kör kontantkort nu och som jag förstår så har man inte tillgång till "surf" med ett kontantkort.

    Nu är det så, att jag vill ha ett så billigt abonnemang som möjligt med fri surf. Dvs. ett fast pris för surfningen. Jag tror inte någon operatör har speciellt dyra samtalskostnader, men det kanske finns ett "givet" val för mig?

    Har alltid kört med Telia innan. Är det värt att stanna kvar hos dem? Kikat lite på paketet Telia Snacka på med Mobil surf för 98:- i månaden. Det tycker jag verkar rimligt?

    Tacksam för all hjälp!
     
  2. cnord

    cnord Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 feb 2010
    Inlägg:
    581
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Beror helt på ringvanor, mina ringvanor gjorde att jag passade utmärkt in på 399 kr/mån hos Tre.

    Om du ringer massor, kör fastpris hos Tre eller Telenor (699)

    Annars är det nog Telia eller Halebop jag hade rekommenderat.

    Halebop Hallå Surf bas/Plus om du ringer långa samtal (99 öre/samtal och 19 öre per minut) (1.18kr för 1 minut, 1.37 kr för minuter)

    Telia Mobil Prata på Surf/Surf Extra (79 öre /samtal och 29 öre per minut) om du ringer korta samtal (1.08kr för 1 minut, 1.37 kr för 2 minuter)

    Halebop har gratis sms också, men kostar 10kr mer/månad.. så där har du valet och kvalet helt enkelt :)
     
  3. henca

    henca Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 dec 2009
    Inlägg:
    1 313
    Mottagna gillanden:
    192

    MINA ENHETER

    Jag har Telenor Kontant och till det kan man beställa obegränsad surf i upp till 1 Mb/s för 69:-/mån som dras från saldot på kontantkortet.

    m v h Henrik
     
  4. ossi303

    ossi303 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jun 2010
    Inlägg:
    140
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    är du under 25 så ta telia max 25!