Vilket är nästa flaggskepp man ska vänta på?

Diskussion i 'Allmänt' startad av Zee, 28 aug 2012.

1. Zee

Zee Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    36

MINA ENHETER

Hoppades på Galaxy S3 men den faller pga av;
    1. För plastig.
    2. Finns ej i svart.
    3. Bara 1 GB RAM.
    4. Inget LTE-modem.
    5. Pen-Tile-skärm.

Nu släpps snart Ifån5 (12 Sept) men jag är ingen fan av IOS/Apple, dessutom är nog skärmen för liten (4 tum?). Dock gillar jag Apples lyxiga känsla i deras nallar med aluminium och glas. Rätt trevligt att IOS funkar från start också, till skillnad från Android som hela tiden ska ROM:as, confas och fixas (alltid är det något..).

Eg. vill jag väll ha en "stor" telefon i bemärkelsen att det finns gott om ROMar med senaste Android så jag hoppas lite på kommande Nexus. Någon som vet något om den? När kommer den, storlek, spec, 2-gen LTE? Jag misstänker bara att den inte kommer vara lika bra som S3:an ens..

HTC One X går fetbort pga wifi-strul och inte lika bra som S3. Jag vill ha det bästa om jag endå ska betala 5000-7000kr. LG käns no-go. Sony tar jag inte i med tång en gång till, de ligger alltid ett steg efter känns det som..

Så vad har man att se fram emot? :neutral: Är trött på min Arc S med sina futtiga par hundra MB i app-minne (kör endå JJ's Hybrid ROM 3.3).

Last edited: 28 aug 2012
  2. Stedad

Stedad Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    42

MINA ENHETER

Windows Phone 8 med Nokia i spetsen kommer bli grymt! Någon månad kvar bara.

3. chrippe7

chrippe7 Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 189
    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Pixel 4XL

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Pixel 4XL
    Telefon 2:
    OnePlus 7T Pro
    Problemet med om du ska ha en telefon med LTE är att utbudet för ROM:ar är väldigt litet, bara att kolla vilka problem tillverkarna har med LTE-modellerna. Samsung LTE modell har fortfarande inte fått 4.0 och samma sak gäller LG Optimus True HD LTE.

Dock så skulle jag vänta in LG:s nya LG Optimus G, jag är för tillfället testpilot för LG Optimus 4X HD och jag kan säga att LG har verkligen skärpt till sig när det kommer till mjukvaran, nya UI:t Optimus 3.0 är otroligt rappt och snyggt, låsskärmen är otroligt snygg. LG Optimus G har allt du vill ha, 2 GB RAM, LTE, 4,7" LCD True HD IPS+ skärm och 2-gen quad-core. Jag längtar otroligt tills LG Optimus G kommer ut då jag kommer få vara testpilot för den också, ser mer fram emot Optimus G än vad jag gjorde till S3:an som jag idag också har.
    Jag har haft HTC One X och har Samsung Galaxy S3 samt LG Optimus 4X HD och LG:n är den mobilen som har det snyggaste och rappaste UI:t enligt mig, S3:an är dock lite bättre än 4X:n men det syns ju på priset också.

Hoppas jag var till hjälp!

ftangstrom och Jompa92 gillar detta.
  4. Zee

Zee Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    36

MINA ENHETER

Tack Chrippe, fortsätt gärna rapportera när du kan. Optimus G ser fin ut, onekligen, men LG har man inte hört mycket gott om de sista åren vad gäller kvalitet, SW-uppdateringar m.m. Jag hoppas du har rätt dock. LTE är egentligen ingen dealbreaker med det känns som det är dags snart om man ska ha ett flaggskepp.. Jag jobbar själv med utvecklingen av LTE och vet vilka problem samtliga tillverkare har / har haft.

5. Travolta

Travolta Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    869
    Telefon:
    Google Pixel 5

MINA ENHETER

Telefon:
    Google Pixel 5
    Platta:
    Nexus 9
    Bara lite nyfiken, är detta ett problem och hur märker man av det i dagligt användande? Jag kör iofs WP7 för närvarande med 512 Mb RAM utan några som helst problem. RAM drar ström och kortar ner batteritiden och därför stoppar inte tillverkare i mer än vad som behövs. Finns det användningsområden när detta är ett problem eller är det mer att det ser snyggt ut på pappret?

6. Zee

Zee Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    36

MINA ENHETER

För att hålla en quad-cpu som Exynos 4412 på maxfart behövs snabbt RAM och mer än de 779 Mb som är tillgängligt för OSet i S3. Fråga gärna S3-ägarna om inte deras launcher laddas om ett par gånger om dagen. :)

Dessutom drar inte mer RAM mer ström såvida det inte används aktivt (och därmed behövs). Det finns idag avancerade sätt att stänga av nästan hela minnet eller små delar av det, man kan t.o.m. skriva till minnen, stänga av allt utom själva minnescellen sedan åter sätta igång det medans innehållet har retainats under av-tiden.

7. zaragon

zaragon Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    83

MINA ENHETER

Nästa feta Androidlansering är nog den Nexus eller de Nexusar som borde lanseras senare iår (förutom LGs senaste, men den räknas inte). HTC, Sony och Samsung har redan gjort årets största lanseringar.

8. Travolta

Mottagna gillanden:
    869
    Telefon:
    Google Pixel 5

MINA ENHETER

Telefon:
    Google Pixel 5
    Platta:
    Nexus 9
    Okej, intressant. Då är det ju väldigt konstigt att det inte trycks i mer minne. Minne är billigt och även om det sitter riktigt snabbt minne i så borde inte priset hindra från att stoppa i så mycket minne så att telefonens prestanda kan maximeras.

9. Zee

Zee Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    36

MINA ENHETER

Nej, det är inte konstigt alls. Minne är kanske billigt för dig att köpa och prega i din pryl, men marginalerna för tillverkarna är inte stora. Glas är också billigt, varför har inte S3 skal i glas? Knappar i aluminium? Mer LED:ar? Alla bäckar små..

Dessutom måste mer minne också transporteras, projekteras, verifieras, valideras, integreras osv osv osv osv osv. Allt kostar, inte bara köpet av en del. Googla gärna BOM - bill of material. :)

Med din logik borde ett nytt CD-album av Madonna inte kosta mer än 25 öre, det är ju bara lite plast och metall..

10. Travolta

Mottagna gillanden:
    869
    Telefon:
    Google Pixel 5

MINA ENHETER

Telefon:
    Google Pixel 5
    Platta:
    Nexus 9
    Tänkte kommentera men när jag kom till sista raden så passar jag. Tack för lektionen...

11. Zee

Zee Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    36

MINA ENHETER

Ursäkta om jag lät dryg, var inte meningen. <3 Jag hårddrog det kanske med sista meningen. Men du ska veta att tillverkare kapar längden på laddkabeln för att spara pengar. Då får man en uppfattning av hur mycket tillverkare slåss för att hålla pris och marginal.

Jag jobbar inom branschen och har lite koll. :)

12. thorstenn

thorstenn Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    77

MINA ENHETER

Sony har faktiskt inte alls gjort sin stora lansering i år. Dom har presskonferens imorgon faktiskt, där de väntas presentera sitt nya flaggskepp

http://www.sony.co.uk/discussions/community/en/community/ifa_2012/news

13. zaragon

zaragon Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    83

MINA ENHETER

14. Albin-132

Albin-132 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    47
    Telefon:
    LG G6

MINA ENHETER

Telefon:
    LG G6
    ROM:
    HavocOS
    Men Galaxy Note II presenteras väl imorgon? Ofta Sony har presskonferens samma dag...

15. Zee

Zee Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    36

MINA ENHETER

Nu ser jag att S3 kommer i svart. Hm. Major hm.

16. islandmountain

islandmountain Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    46

MINA ENHETER

Säger Galaxy Note II också, men vi får väl se imorgon... :)

17. Isengard

Isengard Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    138

MINA ENHETER

Sony Mint kommer la visas på presskonferensen imorgon?

18. Mrhoyt

Mrhoyt Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 319
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    Jag tror att vi lite från ingenstans kommer få se en värsting till från HTC innan året är slut.

Endast spekulation dock :D

19. Playstation

Playstation Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    95

MINA ENHETER

Så färgen väger upp alla de andra nackdelarna?
    Du kan inte vara på riktigt.

Skickat från min LT15i via Tapatalk 2

20. Zee

Zee Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    36

MINA ENHETER

Nej det gör den inte. Pen-tile och mängden RAM (Galaxy S2 har faktiskt 50 MB mer!) tar emot kraftigt och känns fortfarande som en dealbreaker.. Dock suger det att behöva vänta tills nästa sommar och dras med min Arc S.