Fråga: Vilket datum brukar nysläppta iphone levereras?

Diskussion i 'iPhone Allmänt' startad av Lina-e, 14 aug 2025 kl 17:07.

1. Lina-e

Lina-e Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7
    Telefon:
    Iphone, Samsung

MINA ENHETER

Telefon:
    Iphone, Samsung
    Vilket datum börjar nysläppta iphones levereras när man köper från mobiloperatörer? (i mitt fall Comviq)
    När jag köpte min senaste iphone la man en förbeställning i september men fick vänta ända till november alltså två månader innan man fick sin mobil.

Jag försökte googla men hittade inte svar. Har bara handlat nysläppt iphone en gång i mitt liv, Iphone X, så det var ett tag sen och jag vet inte om det kanske är mindre väntetid nu på senare år? Jag vet att det är mindre väntetid om man köper direkt från Apple men det kommer jag inte kunna göra.

2. bernard

bernard Droidmin Moderator

Mottagna gillanden:
    47 412
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 9 Pro+iPhone 13 mini

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 9 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Det skiljer sig nog lite mellan operatörer, och hur snabb man är på bollen. Jag beställde en iPhone 15 Pro via Tre och fick den bara några dagar senare än datumet för butikstillgänglighet.

Var det ingen någon iPhone-serie där tillgången var rätt dålig i början? Vilken iPhone var det du beställde från Comviq/när var det?

Man kan annars beställa med abonnemang från tex Elgigantens hemsida vill jag minnas. De bör få in dem på samma dag som alla andra större återförsäljare.