Hej !
Dags att införskaffa ny lur nu i veckan när abonnemanget går ut.
Priset spelar mindre roll och jag kommer att köpa den med abonnemang.
Velar mellan att vänta på LG nexus, köpa iP5, S3 eller kanske vänta ut padfone 2?
LG Nexus
Har varit sugen på en nexuspjäs ganska länge, men att LG ska göra den känns lite sådär, inget märke jag förknippar med kvalite direkt.. Tankar kring denna lur ? Tror ni att LG håller måttet i byggkvalite och liknande ? Är de enbart kassa på mjukvara eller är de allmänt B?
iPhone 5 och Galaxy S3
Dessa två är väl de jag har funderat mellan längst, vet att det är lite fel forum att ta upp ios på, men testar ändå.
Väldigt många kompisar har just iPhone, och då vill man ju gärna kunna köra samma apps o spel som de gör, men det kanske är ett väldigt likt app utbud tilll ios och android ? Finns alla topp-apps till båda eller hur ser det ut där ? Sen gillar jag hur simpelt och snyggt ios är jämfört med android, men samtidigt så tycker jag att ios är väldigt stängt och snålt med inställningar och liknande.
Sen att designen på iPhone är snyggare än på S3an i högplast behöver väl inte ens diskuteras ?
Så vem lämpar sig Android ( S3 ) till och vem bör ta ios ( iPhone )? Samtidigt som ios är väldigt stängt så vet jag inte om det är funktioner som jag direkt kommer sakna, känns som det är något man leker med första månanden man har telefonen ?
Padfone
Sista telefonen jag funderar över, enda jag undrar där är egentligen ifall padfone 1 fanns till många olika abonnemang eller om man behövde köpa den kontant ? För att köpa en lur kontant är inte intressant för mig.
*EDIT*
Tidigare har jag sett android som ganska krångligt och knepigt, men det har om jag förstått det hela rätt ändrat sig en heldel ? Har bara haft budget lurar ( x8 och HTC gratia ) som legat nånstans på gingerbread.
Så har jag rätt om jag säger att det nästan är som ett nytt operativsystem sen de verisionerna ?
Hoppas att någon tog sig till att läsa och att man får lite hjälp i valet.
MVH
Last edited: Oct 16, 2012