Vilket kontantkort för att ta emot samtal i utlandet?

Diskussion i 'Allmänna diskussioner' startad av Storklas, 7 dec 2015.

1. Storklas

Storklas Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1
    Bor utomlands men är på väg hem (om ca 6 månader). Söker nu bostad i Sverige och vill ha ett svenskt telefonnummer för att inte avskräcka ev hyresvärdar. Vilket kontantkort ska jag skaffa? Kommer inte ringa alls själv de första 6 månaderna och med tanke på bostadsmarknaden i Uppsala kommer jag nog inte ta emot många samtal heller. Vill helst ha ett där jag inte behöver fylla på varje månad pga att föregående laddning utgår och helst om jag kan ändra "prisplan" till en med lite surf när jag flyttat hem utan att jag samtidigt behöver binda upp mig.

Alla tips mottages tacksamt

2. Buzz

Buzz Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    2 217

MINA ENHETER

Jag tror du kan ta ungefär vilket kontantkort som helst. Men för att ta ett exempel: https://www.telia.se/privat/telefon...paket?intcmp=refill_skaffastartpaket#/villkor Telias gäller i ett år från att man använde det senast, men man behöver skaffa ett tillägg för att kunna ringa (och ta emot) utomlands. Däremot ändras prislistan om man inte laddar varje månad.
    Möjligen kan rekommendationen också bero på i vilket eller vilka länder du befinner dig i tills du kommer tillbaks till Sverige, om inte annat så kanske priset på att ta emot samtal skiljer sig åt.

3. katho

katho Android Medlem

Mottagna gillanden:
    4 343

MINA ENHETER

4. torbjorn

torbjorn Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    187

MINA ENHETER

Telenor har två sorters kontantkort varav det ena har samma samtalskostnad i tolv månader efter laddning med femtio spänn. Kortet får du gratis från deras hemsida om du har en svensk adress. Har du ingen sådan adress hjälper vi dig mot portokostnaden för att vidaresända kortet till utlandet.

-tapa-

5. torbjorn

torbjorn Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    187

MINA ENHETER

Jo, det fungerar även utomlands utan tillägg.

-tapa-