Bytes: Vill Byta/köpa Samsung Galaxy S

Diskussion i 'Arkiverade annonser' startad av Ltn.Ripley, 21 aug 2011.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. Ltn.Ripley

Ltn.Ripley Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Haloj...

Detta blir min första post,o faktum är att jag egentligen mest e här för attt hitta en Samsung Galaxy S till ett bra pris/byte.

Jag har en HTC Desire, inte den nya med S-LCD skärm, utan den första med AMOLED skärm. Jag har kartong,kvitto,alla tillbehör förutom hörlurarna, men kan skicka med ett par Sony Ericsson lurar om det skulle behövas, även ett 4GB micro-sd kort ingår och ett 200kr´s CaseMate hölje i metallic.. Den har några smårepor på den bruna metallen högst upp på telefonen, men de är väldigt små. Skärmen är helt repfri och har displayskydd.

Jag skulle kunna lägga den + 700kr. Förut hade jag lagt 1000kr + HTC´n MEN Samsung GalaxyS säljs nu ut hos både El-Giganten (2495kr) och MediaMarkt (2222kr), går rullande reklam på TV om dessa sen 2v tillbaks.

Bor i Huddinge,Stockholm och kan gärna träffas centralt, om det skulle passa dig? Vill även tillägga att HTC Desire absolut INTE laggar, jag har igång ett 10-tal appar samtidigt ibland och kör olika launcher´s från dag till dag, INGA av de spel jag laddat ner el spelat på HTC´n har nånsin laggat...

Slutligen- den är olåst.

Annars kanske nån som råkar läsa detta är intresserad av att köpa HTC´n för 1100kr? El nån annan med SamsungGalaxy S som vill ha HTC Desire + 700kr?

Mvh/// Robban

Last edited by a moderator: 21 aug 2011
  2. Flexxy

Flexxy Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    42

MINA ENHETER

Ett tips är att skicka in din desire till Mobil Pengar
    Just nu får man 1.300 för den typ, klart värt!
    Det tar iofs någon vecka innan man får pengarna men hittar du ingen köpare eller någon som byter med dig så funkar det ju.

Jävla MM, blir sugen på en Galaxy också tack vare det låga priset...

3. papinho

papinho Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    67

MINA ENHETER

hehe samma här, verkar vara riktig bra pris för en sådan lur

4. Klashosh

Klashosh Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    41

MINA ENHETER

Citerat från mobilpengar.se:
    "Kategori 1 100 % av listpriset utbetalas till Kunden för fullt fungerande Mobiltelefon eller Mobiltelefoner med batteri och laddare, i gott skick och utan skador eller kosmetiska brister. Vatten eller fuktskada accepteras inte. Gott helhetsskick gäller.

Kategori 2 Från 50 till 95 % av listpriset utbetalas till Kunden för fullt fungerande Mobiltelefon eller Mobiltelefoner med batteri och endast mindre skönhetsfel. Vatten eller fuktskada accepteras inte.

Kategori 3 Från 20 till 50 % av listpriset utbetalas till Kunden för fullt fungerande Mobiltelefon eller Mobiltelefoner, med batteri men med mindre skada i skalet eller repor i skärmen. Avsaknad av laddare accepteras. Vatten eller fuktskada accepteras inte."

Jag vet inte hur kräsen de är men jag antar att telefonen inte får se det minsta använd ut för att få 100%.

5. Ltn.Ripley

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Wow, tack för alla inlägg...Men faktum är att mitt inlägg var ett svar på en Samsung GalaxyS tråd - men Admin har antagligen flyttat mitt inlägg o gjort den till en separat tråd. Funkar nog bättre så, Tack Admin!

Har kollat blocket dagligen men fått intrycket av att majoriteten där e gravt störda ang prissättning - o säger man till dom att SGS kostar 2222kr resp. 2395kr (mediamarkt,elgiganten) så ber dom en att "fara & flyga...

Men kul att jag fått min första tråd!

6. Ltn.Ripley

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Förresten, tack för tipset 'Flexxy' - ska kolla lite närmare på deras hemsida redan imorrn.

7. jollelund

jollelund Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    216
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Fold4

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Fold4
    Telefon 2:
    Samsung Flip4
    Telefon 3:
    Samsung S22 Ultra
    Platta:
    Samsung Tab S8
    Platta 2:
    Ipad Air
    Då låter ju Envirophones prisguide bättre:
    Bli medlem eller för att visa innehållet!

Deras riktvärde på desire:n är också ~1300:- Men jag har aldrig använt dem själv och kan inte svara på hur de bedömer pris i de olika fallen. Men det låter ju som sagt bättre än det som står på mobilpengar.se.

8. Flexxy

Flexxy Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    42

MINA ENHETER

Kan nog stämma det som Jolle säger, jag har använt båda och till envirophone skickade jag in min halvt döda HTC Touch Diamond och för den fick jag fullt pris, 352 kr eller något.
    Till Mobilpengar skickade jag in min HTC Magic och fick ut 600 kr, deras pris på hemsidan var 650 kr, så de drog av 50 kr, och då var min Magic i väldigt bra skick.

Men eftersom Envirofone bara erbjöd 350 eller något för Magic så va det ändå bättre att skicka den till mobilpengar.

Nu blev det väldigt mycket offtopic, ber om ursäkt för det.

9. Ltn.Ripley

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Ingen fara att det blir lite "off topic", inte för mig iallafall...o det är ju 'min' tråd...hihi.

Nyttiga tips kan man aldrig få för många av. Om jag förstått deras sida rätt, så skulle jag få mellan 1150-1369kr för min HTC Desire...MEN jag skulle föredra att sälja den för 1100kr ,direkt, till nån här i stockholm alt. sälja den till nån som är beredd att sätta in pengar direkt på mitt konto, varav jag skickar den sekunden jag ser pengarna på kontot.

Blir lite fööör trassligt med payson och internetgiro har jag kommit fram till. Är det inte nån som nappar här på 1100kr så åker den ut på blocket samma dag löningen kommer. Har kollat runt här på Swedroid efter en SGS men dem som vill sälja tycks tro att folk här e RIKTIGT urbota korkade ang prismedvetenhet...Jag köper en SGS hos MediaMarkt för 2222kr på fredag om jag inte hittar en på blocket el här på S.D...tänker mest på killen som tacka nej till 1500kr alt. HTC'n + 800kr, o då SAKNADE hans SGS baksidan!!?!? Aja, löningen e snart här.

Tack till alla som postar i denna tråd!

10. Ltn.Ripley

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Har kollat upp MediaMarkt erbj. om Galaxy S och det priset gäller överallt, den enda reservationen är "tills lagret e slut" el tills den 28e denna månad.

Så nu vet ni!

11. mackeb

mackeb Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag kan tänka mig ett byte, mot min Viewpad då.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.