Vill byta operatör.

Diskussion i 'Allmänna diskussioner' startad av lixenstrand, 19 apr 2011.

  1. lixenstrand

    lixenstrand Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 nov 2009
    Inlägg:
    39
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Tja tja!

    Jag har haft tele2 i alla tider och kör just nu med en HTC legend, fast nu verkar det ju som om htc sensation är på väg och vad jag förstår så kommer 3 vara ute med den först?

    Detta är i och för sig ingen jättebra anledning till att byta operatör kanske.. men har varit nyfiken på 3 en längre tid nu.
    Nu är det så att jag skulle vilja behöva lite feedback ifrån dom som har 3 som operatör.. rör mig inte så mycket ut på vildmarken så täckningen borde ju inte vara något problem.

    Jag tänkte mer på negativa grejer som om "tre" lägger in egna apps och skit i mobilen? Hmm, aah negativa grejer i allmänhet. Behöver inga kommentarer om tele2 då jag haft de länge och vet allt negativt :)

    Jag brukar väl få ca 6-800 kr i faktura och då är de 200 på avbetalning på mobilen och tänkte att då är det väl lika bra att ta något abonnemang som man betalar in 4-500 och får använda hela beloppet?
     
  2. SEW995

    SEW995 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 feb 2011
    Inlägg:
    254
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Ja alltså det är ju superbra att du får telefonen med i beloppet som du endå får ringa upp för.
    Ringer du mestadels till folk som har TRE så är det ju jätte bra, men om du ringer till övriga operatörer så är dom rätt dyra...
    Vad har du för abonnemang hos Tele2 då?
     
  3. cnord

    cnord Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 feb 2010
    Inlägg:
    581
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Tre har ju numera "kompis" till andra operatörer också. Min omgivning har Tele2 eller 3, så jag kör 3Vänner Plus Tele2 och 3Vänner 69. 138 dras från mitt månadsbelopp, och jag har då gratis samtal och sms inom tele2, tre och fasta nätet.

    Om du har 6-800 i mobilräkning är väl ett fastprisabonnemang bäst i fortsättningen? 700 fast räkning, med massa mobilsurf m.m. så då ingår ju mobilen
     
  4. Avarell_Dalton

    Avarell_Dalton Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 okt 2010
    Inlägg:
    1 910
    Mottagna gillanden:
    730
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 pro
    Jag har haft en del problem med 3:s kundtjänst.

    Det mest anmärkningsvärda var när man, utan mitt medgivande förlängde ett av mina abonnemang. Samma abonnemang ville jag senare avsluta men då vägrade man. Jag frågade efter underskriven beställning, efter ljudfil, något som verifierade att jag faktiskt beställt denna förlängning av bindning men det kunde de inte prestera. Istället la man över ansvaret på mig. Jag borde ha reagerat när jag fick rabatt 3*69:- på fakturan tyckte man. Jag hotade med att spamma sönder deras kundtjänst på facebook, att ta det till tingsrätten och nånstans där gav de med sig.

    Sen misskötte de sig ordentligt inför släppet av Desire HD, man gav olika besked på hemsidan, på telefon och på facebook.

    Jo, en grej till. På ytterligare ett annat abonnemang hade jag en iphone 3gs som fuktskadades och skulle regleras av Folksam. Ringde kundtjänst eftersom motsvarande telefon då var iphone 4 (16GB) inte såldes utan abonnemang. Jag fick höra att det skulle gå att lösa, kvinnan skulle ringa mig på fredagen (dagen efter) eller lördagen för hon jobbade då. Hon skulle som hon sa instruera butiken vi skulle åka till. På tisdagen åkte vi till butiken utan att ha haft kontakt med kvinnan. Butiken hade fått ett mail, "går det att lösa detta?", jag såg det själv. De kunde inte hjälpa mig.
    Jag fick tillslut tag i nån som sa att de kunde ge mig en telefon om jag tecknade ett nytt abonnemang så kunde jag lösa ut det direkt.

    Det kändes väldigt suspekt att jag skulle skicka in en kvittokopia till Folksam på ett abonnemang.

    Jag har varit kund länge hos 3, jag har gillat deras abonnemangsformer och priser. Till exempel att du kan ha ett pottabonnemang och köpa tjänster för dessa pengar, ex. köpa dataplan. Men det blev för mycket strul där på ett halvår ungefär och jag har nog glömt nått men vi är på väg bort därifrån, tyvärr. Jag vill inte bli behandlad som en intelligenssvag