Hej, Har kollat möjligheten att ta hem några Tab från USA där dom kostar lite mindre än här. Hårdvarugarantin ska gälla även i Sverige och den ser ut att kunna fungera på våra nät. Ska kolla lite närmare inom kort. Den släpps i USA runt den 11 november och jag har en familjemedlem där som kommer hem i början på december och alltså skulle kunna ta med sig några hem=ingen frakt över Atlanten. Är det någon som vill komma undan lite billigare för en splitter ny Tab än vad t.ex. 3 tar (6,995:-) så hör av er till [email protected].
Glöm bara att kolla att röstsamtal fungerar, det skall nämligen vara avstängt på de "flesta" SGT som säljs i usa. Sent from my GT-P1000 using Tapatalk
Tänk på att man fortf. är skyldig att tulla när man kommer till Sverige, oavsett om du köper på nätet eller tar med dig själv.
Tack för påminnelsen...och är osäker på om man måste tulla på en använd enhet...men de ska vara för röst och datatrafik.
Ja, det ska du. Enda undantaget är om du haft den med dig på vägen ut från Sverige. Lite svårt för tullen att bevisa förstås men kommer man med 7 st Tab så skulle de kunna bli misstänksamma. Å andra sidan är det väl småpengar i sammanhanget så de bryr sig nog inte.
sätt på ett par stickers och tryck in lite i minnet ta ett par bilder så kan tullen inte säga något. har en kompis som "pendlar" mellan staterna o sverige som gör så med mac datorer
Jo de skulle kunna kräva dig på bevis att den är köpt i sverige. I praktiken så bryr de sig inte, möjligen skulle de bry sig om du kommer med hela väska full med likadana prylar, t.ex. 20 st Tab.
Om någon vill köpa min 1 vecka gamla samsung tab för 5000 finns i Märsta/stockholm. Kvitto finns självklart! från den 31/10. Ring mig på 0760501926 eller maila [email protected] Mvh Niklas
Köpte den till min dam. Dock så verkar hon inte gilla den då man bör vara lite teknikintresserad när de gäller android. Hon skulle använda den enbart till att surfa lite väl mycket pengar. Så någon annan har garanterat bättre nytta av den. Det är ett bra pris på en knappt använd åtminstone.