Problem: Vill få ut mina bilder

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av haammpe, 9 okt 2012.

1. haammpe

haammpe Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Min touch har slutat fungera och jag vill ha bilderna eftersom att jag varit på semester, bröllop osv.

När jag kopplar in den i datorn så kan inte datorn hitta några som helst mappar i den... Har testat ominstallera kies och allt. Någon som vet vad jag kan testa ?

2. haammpe

haammpe Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

står även att enheten är låst i kies.

3. dannyh

dannyh Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    86

MINA ENHETER

Antagligen för att skärmen är låst. Har du kanske grafiskt lösenord eller siffror?

4. Facit

Facit Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    238

MINA ENHETER

Vet inte hur många gånger jag har sagt detta, men om man har saker som är så viktiga, ha dem på SD kortet så är det bara att plocka ut om det händer något med mobilen... Enkelt.

Annars är det väl bara att laga skärmen och be dem att inte göra något med mjukvaran?

5. Arbu11

Arbu11 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    335

MINA ENHETER

Hmm... I värsta fall så borde det väl ändå gå, om man har tur och kan guida grabben, att gå in i Recovery och göra en "Backup to External SD-Card" om han nu sätter in ett SD-kort? För det kräver ju inte touch? :P

6. brobjo

brobjo Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    47

MINA ENHETER

Dropbox! Fattar inte hur svårt det kan vara, det är gratis och man kan komma åt bilderna från vilken enhet som helst... SD-korten kan gå sönder även de.

Om du har pinkod el. liknande måste du slå in den på tel för att komma åt den via KIES...

7. petter11

petter11 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

8. Arbu11

Mottagna gillanden:
    335

MINA ENHETER

Går väl ändå inte att starta upp appen via mobilen om Touchen är trasig? ;) installera kan man ju göra via Play Store på nätet men... Hmm, borde ju nästan finnas någon som kommit på en smart lösning på det där!

9. kendobendo

kendobendo Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    632
    Telefon:
    OnePlus 7T Pro McLaren + Root

MINA ENHETER

Telefon:
    Hmm..

Alternativ ett: Måste ju finnas någon programvara som man kan pusha ut ifrån Google Play till mobilen via nätet och som öppnar en FTP-server eller SMB-server av något slag som man sedan kan accessa via nätverket.

Alternativ två: Köp en billig USB-OTG kabel och plugga in en Mus och använd den? Jag vet inte om det går att använda en mus för att rita upp säkerhetsmönstret dock.. Fast om det är PIN du kör så borde de ju funka?

Alternativ tre: Leta på Play efter en programvara som låter dig fjärrstyra input ifrån din mobil ifrån en dator/surfplatta och som inte kräver någon konfiguration. Då kan du simulera touch-input ifrån en fjärrenhet.

Alternativ fyra: Eftersom det bara är Touch som är sönder så funkar dom fysiska knapparna antar jag? I så fall kan du komma in i recovery. Håll inne Volup+hem+Pwr tills du ser Samsung loggan. När du ser Samsung loggan släpper du knapparna. Välj här en wipe data / factory. Detta kommer ta bort alla appar som är installerad men det rör inte ditt usbStorage eller sdkort. Det enda jag är lite osäker på är vad Kies säger när du startar om telefonen efter en wipe. Du kommer ju se guiden där du ska skriva in ditt Gmail-konto. Om Kies är aktiverat i detta läge så kan du nå dina filer men om det inte är det så är det helt kört efter en wipe. Så prova detta som absolut sista utväg.

Jag tror mest på lösningen via Google Play dock. Om du kan hitta rätt programvara på Play som inte kräver någon konfigurering utan startar utan input ifrån dig (som exempelvis Plan B gör) så är du ju hemma. Fast jag har inget lämpligt förslag på App här rakt upp och ner som gör detta. Men det borde som sagt gå att göra.

10. Arbu11

Mottagna gillanden:
    335

MINA ENHETER

Den JAG själv tror mest på är USB-otg! Wow, fyfan alltså... Att man inte tänkt på det innan XD

11. kendobendo

kendobendo Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    632
    Telefon:

MINA ENHETER

Telefon:
    hehe man kan ju inte tänka på allt! Det är ju de vi har forumet till. Att hjälpa varandra ;)

Arbu11 gillar detta.