Vill inte ha signal vid inkommet mail

Diskussion i 'Galaxy S - Allmänt' startad av mjoha, 26 jan 2011.

1. mjoha

mjoha Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    38

MINA ENHETER

Jag har yahoo mail och andvänder mig av Yahoo appen problemet för mig är om jag får mail på natten så plingar det till och frugan blir vansinig går det stänga av den ljudsignalen på något sätt, vill gärna ha kvar att det kommer upp i informationsfältet men alltså utan ljud

2. Cherokee

Cherokee Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    106

MINA ENHETER

Stäng av ljudet på natten? ;)

Det finns någonstans i inställningar -> Ljud -> och typ "Meddelandesignal"... klickar du där får du upp en massa alternativ. Vet dock inte om det funkar för en specifik app men om inte så borde det väl finnas alternativ i appen?

3. Fakka-ur

Fakka-ur Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

dra ner "tray/status bar" innan du lägger dig i bingen varje kväll och sätt telen på ljudlös, larmet gapar på dig endå :)

4. mjoha

mjoha Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    38

MINA ENHETER

Tack för era otroligt snabba svar, detta forumet e hur bra som helst, mycket aktivitet och hjälpsamma medlemmar

5. 200dl

200dl Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Ljudinställningar för specifika appar brukar finnas i själva appens inställningar.
    Det du hittar under Inställningar/Ljudinställningar är mer generellt.
    Jag har inte Yahoo men i gmail så gör du så här:
    Öppna appen; tryck på menyknappen; Mer; Inställningar. Under aviseringsinställningar hittar du allt du behöver. Kolla om det finns något liknande i Yahoo.

6. mjoha

mjoha Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    38

MINA ENHETER

Kanon hittade den inställningen i yahoo appen,

Nu får frugan sova gott igen :)

7. Fakka-ur

Fakka-ur Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Vet inte med er men jag vill iaf ha en ljudnotifikation då jag får mail, bara inte på natten. Så när jag laddar telefonen/sätter larmet försätter jag även telefonen i ljudlös. på morgonen när jag stänger av larmet sätter jag även på "normal". tämligen okomplicerat med rullningslisten/statusbar, vill man kan man ju också söka på market på "silent" så finns det fräsiga knappar som man kan lägga på hemskärmen för ännu enklare tillgång.