Vill köpa en Wildfire - frågor

Diskussion i 'Wildfire' startad av itadruid, 30 aug 2010.

1. itadruid

itadruid Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    20

MINA ENHETER

Hej

Tycker Wildfire är riktig intressant lur med den priset den har runt 2k och jag tycker det är mest rimligt att lägga sådana pengar på en mobil dvs ingenting som överstiger 3k. Det jag läst mkt om är att skärmen på en WF är dålig - hur dålig är den då? Vill ha den till sms, lite spelande o sånt och surfa lite med [WIFI] (funkar bra?) med den även kolla mail. Täcker den mina behov? med spelande menar jag inte hardcore gaming utan jag vill lira nåt när jag pendlar från och till skolan och även under skoltid då och då. Mina krav är inte så rätt höga men för det priset hoppas jag en sån mobil kan erbjuda dessa krav? Vad anser ni?

eller tycker ni att man ska köpa en Desire? rätt dyr är den iaf.

2. amiraoussama

amiraoussama Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag tycker att det finns inget fel på Wildfire men ifall du vill lägga ut pengar på Desire så tycker jag att du kör på en desire..

3. Antion

Antion Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Ja, inget fel på wildfiren.. förutom att den saknar 3D acceleration.. :P, men allt är enligt budget.. och vilja

4. Trevlig

Trevlig Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    44

MINA ENHETER

bor du i Örebro så har jag en helt ny vit till salu för 2000kr obruten förpackning.

5. joho

joho Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har bara haft min Wildfire i en vecka, men är väldigt nöjd. Jag utgick från tankegången att jag ville ha en vettig Android-telefon som inte var för dyr, eftersom jag garanterat kommer att vilja byta upp mig inom 6-12 månader. Först kikade jag på Hero och Tattoo, sedan blev det Desire och Wildfire. Det som avgjorde mellan Tattoo och Wildfire var version av operativsystem (min Wildfire kom med 2.1). Största anledningen till HTC från början var att jag har två kollegor som har HTC (först Hero, sedan Desire, och först Tattoo och sedan Wildfire).

Jag har bara två klagomål på min Wildfire. Det ena är att jag inte kan ställa in fontstorleken till LITEN överallt. Man kan ställa in det, men det blir ingen jätteskillnad. Jag tycker skärmen är så pass bra att de gott kunde ha tillåtit en ännu mindre storlek (det finns appar som visar text med mindre typsnitt och det är inga problem alls att läsa).

Det andra är egentligen HTC Sense (dvs HTC : s "skal" eller "anpassning" av Android för sina telefoner) .. som jag tycker är väldigt bra (inte för mycket, inte för lite), men de kunde ha gått lite längre i vissa av sina applikationer.

HTC har också en bugg vad gäller ActiveSync-stöd i alla sina Android-mobiler som gör att de inte klarar av att synka mail mot vissa ActiveSync-servrar (dock så fungerar det bra mot de flesta Microsoft/Exchange-servrar). Detta är bekräftat av HTC och det är ingen kioskvältare eftersom de klarar av att synka kalendrar och kontakter -- mail kan man ju som bekant läsa på annat sätt.

Sedan kan man diskutera om telefonen är "seg" och "liten" och en massa annat. Men det är ju bara att köpa en Desire om man tycker den är värd pengarna idag. Jag tycker personligen inte det. Storleken på Wildfire är perfekt i min mening. Tillräckligt stor för att ha en skärm där saker syns och visas bra i de flesta situationer, och tillräckligt liten för att glida ned i bröstfickan eller dyl.

Allt ovan (utom ActiveSync-buggen) är mina åsikter :-)

-joho

6. K0rpen

K0rpen Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Bor du i Gävle så har jag också en Wildfire till salu. Använd i en vecka.

7. Kane

Kane Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har haft min WF sen aug och den skulle bara täcka mitt grundläggande behov var det meningen.. men.. den blev så mycket mer, kan så mycket mer än jag förstod, nu har det gått så långt att jag ger bort min till min son och sen köper uppföljaren till htc Desire så snart den kommer pga:

1. Jag surfar betydligt mer än jag trodde och vill ha större skärm.
    2. Jag vill se film med bra kvailtet, dvs större skärm, bättre cpu.
    3. Vissa mer krävande applikationer är precis att WF orkar med som jag upplever det.
    4. Vill slippa: "Den begärda artikeln hittades inte", dvs skärmen inte stöds.
    5. Eventuellt ha 3d acceleration.

Kan du leva utan det ovanstående e WF:en underbar.

8. itadruid

Mottagna gillanden:
    20

MINA ENHETER

hmm har tänkt efter lite o kanske väntar på en desire z. lika bra det då det är onödigt att köpa en desire nu nör desire z ska släppas mkt snart

9. itadruid

Mottagna gillanden:
    20

MINA ENHETER

Men jag har annars en fråga till WF ägare: Hur mycket stör ni på er upplösningen egentligen? Hur stor andel av apps på market fungerar inte? Är ni nöjda? Om jag nu kmr använda den till sms, lite spelande o sånt och surfa lite med [WIFI] (funkar bra?) med den även kolla mail. Täcker den mina behov?

10. K0rpen

K0rpen Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Upplösningen stör jag mig inte på alls.
    har inte hittat någon app som inte fungerar.
    Jag är inte speciellt nööjd med den, men inte missnöjd heller.
    Spel fungerar väl sådär, inte den snabbaste processorn i den så att säga.
    Att surfa med är den fungerar utmärkt
    Att kolla mail med fungerar också utmärkt

men jag ska ändå byta upp mig till Desire. Har beställt en redan.

11. itadruid

Mottagna gillanden:
    20

MINA ENHETER

aha okej då kanske man kan lika gärna köra på en desire :P

verkar som att den är ändå värd de 2k

12. Lidodido

Lidodido Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    69

MINA ENHETER

Har kört telefonen över en månad och är ännu väldigt nöjd. Batteriet håller bra, kameran tar bra bilder, t.om bättre än Desiren i mörker pga högre ISO-värde (800 vilket är riktigt bra om än det blir brusigt), bra samtalsljud och högtalarljud, allt flyter på bra och smidigt.

Det enda jag fått störa mig ordentligt på är tangentbordet, har haft en X1 och skriver VÄLDIGT fort med Qwerty, så fort att tangentbordet inte har en chans att hinna med. Skriver jag då fel blir det flera ord bakåt i listan och då blir det bara jobbigt. Kör dock ett nu som heter Smart Keyboard Pro som jag köpte via emulator och det funkar mycket bättre, skriver rappt som tusan särskilt i porträttläge :)

Skärmen stör jag mig ännu inte på. Stör mig mer på eftersläpningar än upplösningen och det kan man leva med! 3d-accelerationen har jag inte saknat än men har å andra sidan inte spelat spel som krävt det än men ids inte engagera mig i den biten, betapet mini och proximity och ordsvall och såna spel funkar utmärkt för mig :) Funkar bara Angry Cats vilket jag får se på fredag så är jag ännu mer kär i telefonen än vad jag är idag.

13. K0rpen

K0rpen Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Den är absolut värd de pengarna den kostar. Att kamerar tar "bra" bilder kan jag påstå är en överdrift. Nu jämför jag tyvärr med en X10 mini, men ändå.

Sen tycker jag inte att man måste skriva speciellt fort innan tangentbordet hinner med, också en grymt irriterande sak.

Hoppas Desiren fungerar bättre

14. Dajv

Dajv Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11
    Telefon:
    Nexus 5X

MINA ENHETER

Telefon:
    Nexus 5X
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    Xperia Z1 Compact
    Telefon 3:
    Xperia Z3 Compact
    Jag har precis köpt en Wildfire och är väldigt nöjd med den. Ska man klaga på något så är det isf skärmen som jag tycker e ganska kass men för de priset ska man inte klaga för mycket. Man får vad man betalar för :)