Vill lägga ha mer internminne, men allt krånglar.. HJÄLP MIG SNÄLLA!

Diskussion i 'Desire - Allmänt' startad av färs, 1 nov 2011.

1. färs

färs Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej. Jag har haft min desire drygt ett halvår nu, och jag är jättenöjd med telefonen som sådan. Det enda är ju som bekant det fullkomligt idotiska internminnet som är på tok för lite. Man blir ju galen när den blir full efter ett fåtal appar.

Jag har rootat med hjälp av DreamHawk's guide (https://swedroid.se/forum/20041-root-guide-v3-2-root-unroot-amoled-slcd-rom-lista-a2sd-faq.html) , och det skall ha fungerat (DONE) men jag får inte in någon ROM efter det. Jag har försökt installera 2 stycken olika versioner av Elelinux-CM7 ROM via recovery, men får båda gångerna Status 7:Error bla bla bla..

Efter det tänkte jag unroota telefonen återigen med samma guide, men jag får inte in den rommen heller då den antingen varnar för låg batterinivå (fastän batteriet är fullt), eller så får jag någon error..

Vad skall jag göra? Enda rätta vore väll kanske o hiva denna telefon åt h--vete och beställa någon modernare tingest som är färdigutvecklad från fabrik, men grejjen är ju den att jag faktiskt gillar denna mobil trots allt, det enda är som sagt minnet.

Jag vore väldigt tacksam om det finns någon kunnig där ute som kan hjälpa mig (helst ganska utförligt). Bästa vore ju om man kunde prata i realtid med någon, typ msn, men det är nog för mycket begärt.. :)

MVH

2. färs

färs Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Sådär ja, nu fick jag den unrootad iaf. Problemet försvann när jag avslutade HTC SYNC programmet på datorn, och sedan gick det galant. men nu är det ju resten. hmm..

EDIT: Nu har jag rootat om telefonen med samma program, men med RA Custom recovery istället, och har med den partitionerat upp en EXT3 på 1024 mb. fortsättning följer...

EDIT 2: Jag fick in Elelinux-CM7 ROM nu. :)

Last edited: 2 nov 2011
  3. Zee

Zee Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    36

MINA ENHETER

Perfekt, installera nu appen S2E och bocka för att flytta allt till SD, inklusive Dalvik-cachen. Då får du i princip obegränsat utrymme för appinstallationer.

Välkommen till den mörka ROM-sidan. Stock ROMs kommer fr.o.m. nu verkar så.. ..tråkigt. :)

Installera även SetCPU och kör processorn på 1152 MHz. Finns nog gratis på apktop.com. Där hämtar du även den (mycket) bättre launchern ADW EX (kostar 20kr på Market men finns gratis på apktop.com).

4. Stennan

Stennan Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    39

MINA ENHETER

CM7 har väl en inbyggd överklocknings funktion, se inställningar -> Cyanogenmod -> performance

5. färs

färs Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej. Jag böt bort CM7 rommen ganska omgående efter att jag hittat denna - -> [ROM] STARBURST Froyo HTC 2.29.405 [25 OCT] Stable Data2SD | Unlimited memory | Stock ( [ROM] STARBURST Froyo HTC 2.29.405 [25 OCT] Stable Data2SD | Unlimited memory | Stock - xda-developers )

Detta var precis det jag letade efter egentligen. En stock rom, men med app2sd built in! Det var bara att ha en EXT4 partition på minneskortet, och sedan flasha in ROM. Nemes problemas. Visserligen fick jag första gången jag lade in rommen ganska mkt "processen har avslutats - error... ", men gjorde om på nytt och nu funkar det klockers!

Känns så jävla bra. Telefonen känns som stock, förutom det att jag ännu efter 24 installerade appar fortfarande har 801 mb ledigt utrymme i internminnet!!!! :D Följde även med några bra att ha appar med ROMMEN. Typ titanium backup, my backup root, app remover etc.. :)

Överklockning känns ju klart intressant. Är det några större risker med det? Blir den märkbart snabbare?

MVH