vill stänga av "facebook pop"-ljudet

Diskussion i 'Desire - Frågor och problem' startad av Anders77, 18 mar 2012.

1. Anders77

Anders77 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

När jag får ett meddelande i facebook så "knäpper" telefonen varje halvtimme tills jag läser meddelandet. Å försöker jag läsa meddelanden i telefonen så står den bara och laddar och laddar utan att det kommer fram. Så jag måste alltså logga in via webläsare (i datorn) för att få tyst på telefonen. Problemet är att jag vaknar ganska lätt, så jag vill inte ha ett knäppande varje halvtimme på natten. Ljudet heter "facebook pop" kan jag se i "ringsignal för avisering" i inställningarna i facebookappen, men någon volymkontroll eller "inget ljud alls" kan jag inte hitta där.

Går jag på telefonens inställningar och ljud och volym så har jag provat att ställa ner både Media och Meddelande till noll, och har bara ringsignal och alarm på. Men de förstnämnda styr tydligen inte facebookljudet, utan då måste jag göra telefonen helt ljudlös.

Hur får man tyst på eländet? :mad:

Den skulle kunna få låta dagtid möjligen, men vara tyst på natten. Finns det någon app som tar bort alla ljud (främst facebook pop men även gärna sms) utom vanliga ringsignalen och "väckarklockan" mellan exempelvis 22.30 - 8.00?

En lösning vore ju annars att installera ett "tomt" ljud (ljud utan ljud :) ) som man kan välja?

Och varför måste den "poppa" varje halvtimme tills jag läser meddelandet, räcker det inte med en gång? :mad:

Jo, jag försökte leta efter svar innan jag frågade själv men det enda jag hittar är dom som har blivit av med sitt ljud och inte kan få det tillbaka. Jag vill alltså ha det tvärt om.

2. Luzo

Luzo Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

För att tysta telefonen (dvs. sätta den i ljudlöst läge) under en viss tidsperiod rekommenderar jag starkt "Shush! Ringtone Restorer".

Vilken app är det som "poppar"? Facebook for Android? Messenger?

3. Anders77

Anders77 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Det är vanliga Facebook för Android. När någon använder meddelandefunktionen så får ju jag ett meddelande i "aviseringar"; alltså om man drar ner den svarta listen i bildskärmens överkant.

Jag ska kolla på appen du skickade. Tack!