Vill tipsa om några trevliga mail appar

Diskussion i 'Applikationer' startad av mjoha, 22 apr 2013.

1. mjoha

mjoha Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    38

MINA ENHETER

Många söker efter bra mail appar , jag tänkte tipsa om den här https://play.google.com/store/apps/details?id=com.onegravity.k10.pro2 trevliga inställningar och gör det den ska på ett förträffligt sätt finns både gratis och betal version. Appen är delvis på Svenska vilket oxå är trevligt.

Skickat från min LG-P880 via Tapatalk 2

Last edited: 23 apr 2013
  2. goateye01

goateye01 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    181
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Sony Xperia XZ3 Compact

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Sony Xperia XZ3 Compact
    Tack för den :)

Har kört K9 flera år men har fortfarande inte vant mig med deras ikon.....

3. mjoha

mjoha Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    38

MINA ENHETER

Sandis gillar detta.
  4. Superstefan

Superstefan Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Jag skulle gärna prova något annat Epostprogram vid sidan om TouchDown som jag kör nu, mest för att TouchDown har så tråkigt interface.

Problemet är att jag inte hittar någon annan app som har fullt stöd för Exchange (Mail, kalender, uppgifter, kontakter,...) samt push. Verkar väldigt tomt på den fronten. :(

5. toxic76

toxic76 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    65
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Honor 10

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Honor 10
    Telefon 2:
    Honor 8 lite
    Telefon 3:
    Huawei Nexus 6p
    Platta:
    Lenovo tab2
  6. Bo_B

Bo_B Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    31

MINA ENHETER

Värre är då att man inte kan zooma i mailen, dvs om man som jag får mail som är formaterade som nyhetssidor så kan man bara se ett litet hörn av hela mailet.
    I den mailapp som följer med Galaxy S2 så kan man "pincha" mailet så det får plats och kan läsas. Så icke med K9!!!!
    Dessutom om man tippar telefonen för att få bredare bild så lägger den upp kontroller i botten som tar upp nästan halva höjden! Och det verkar inte gå att bli av med dem heller.
    Klart diskvalificerande brister som gör den oanvändbar.

7. Bo_B

Bo_B Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    31

MINA ENHETER

Hur kan man ställa in på detta forum att man skall prenumerera på alla trådar man skriver i?
    Störande att vareviga gång behöva bläddra ner och ändra till att få meddelande vid svar. Default verkar vara att INTE få meddelande, ganska konstigt tycker jag!

8. mjoha

mjoha Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    38

MINA ENHETER

9. mjoha

mjoha Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    38

MINA ENHETER

Har även provat den här

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.inoguru.email.lite.blue

Som sagt, säga vad man säga vill om iphone men vissa grejer lyckas dom med och denna iPhone kopia appen får en att få en flashback till iphonetiden, appen är faktiskt riktigt clean och snygg enligt min mening den är helt klart värd att prova tycker jag, utvecklarna har gjort ett riktigt bra jobb tycker jag, snygg enkel och med bra funktioner.

10. Fredriks

Fredriks Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 285

MINA ENHETER

Riktigt stilren och snygg. Gillar mailappen i Iphone och denna är ju en
    riktigt bra kopia på den

11. mjoha

mjoha Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    38

MINA ENHETER

Efter hårdtestande utav mailappar blev det inte k9 som jag var så säker på från första början :) jag fastnade helt för inomail, har saknat mail appen från iPhone och det e nog det enda jag har saknat från iPhone. tyckte den var fin, enkel, funktionell inget lagg Inga konstigheter helt klart en 5 poängare

Så jag köpte inomail appen

12. malajo

malajo Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    129

MINA ENHETER

Vad ger den för fördelar mot vanliga gmail-appen?

Jag har inte ens funderat på att installera en mail-app men är det kanske för att ni använder flera mail-konton?

13. Bo_B

Bo_B Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    31

MINA ENHETER

Jag använder två mailkonton, ett är min vanliga Telia e-mail, som jag haft i säkert 17 år nu, och den andra är ett Exchange företagsmail.
    Idag kör jag med GMail-appen för mitt GMail-konto, men jag använder inte det kontot annat än för vissa forum som kräver en emailadress så jag behöver inte kolla den posten i telefonen.
    Telia och Exchange hanteras av den i Samsung GS2 inbyggda mail-appen och den är jag ganska så trött på nu, speciellt därför att den envisas med att ladda in gamla e-mail från servern när jag har läst och raderat de nya.
    Jag vill radera lokalt på telefonen när jag läst dem och sen vill jag bara se NYA inkommande e-mail, inte de gamla som kan tänkas ligga på servern!
    Men det kan man inte med stock-appen. Allt gammalt laddas in och signaleras som nytt!!!
    Provade K9 ett tag men den var inte särskilt mycket bättre än stock på detta, man kunde ändra på antalet e-mail från 25 till 10, men det var det enda...
    Och dessutom gjorde den att min S2:a började starta om stup i kvarten så det måste vara något fel på den. Omstarterna försvann när jag avinstallerat K9.

Så nu undrar jag om det här senaste förslaget är bättre och kan hantera detta:
    - Koppla upp mot flera konton (POP3 och Exchange)
    - Tillåta radering av lästa mail på POP-kontot utan att ladda in gamla mail
    - Visa antalet olästa mail i app-ikonen (det klarade inte K9)
    - INTE låsa kontona så att andra mailprogram blir blockerade (K9 låste med resultat att jag inte fick email varken till min läsplatta eller till min PC!)
    - Tillåta att man vänder telefonen horisontellt för att få bredare text utan att:
    a) Halvera skärmen och lägga en maillista till vänster som stock-appen gör
    b) Halvera skärmen på höjden för att lägga idiotiska navigeringskontroller där (K9)
    - Möjliggöra att förstora/förminska mailet med det vanliga två-finger-systemet.
    K9 kunde bara förstora, så om man har ett för stort HTML-mail så kan man inte förminska det så att det går att läsa...

14. monkie79

monkie79 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    48

MINA ENHETER

Det jag skulle vilja ha är en mailapp som skalar om bilder när man mailar dom. Nu är det ju fullsize om man inte gör det separat innan...Skulle vara som i iphones mailapp där man får upp val om att skala om bilden innan man skickar...
    Någon som vet om någon sådan mailapp?