Villka typer av appar tror ni SÄLJER bäst (utvecklare tjänar mest) för android?

Diskussion i 'Frågor, support och diskussion' startad av xtreme, 5 feb 2011.

1. xtreme

xtreme Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

En känsla är att androidägare generellt inte är så benägna att betala för sig utan väljer hellre att se reklam eller ett sämre alternativ. Trots detta, vilka typer av appar tror ni säljer bäst, dvs utvecklaren tjänar mest pengar? Vad är folk beredda att betala för (tänkt nu inte på oss som vill stödja utvecklare utan vanliga Svensson ;) )?

Några egna tankar:
    • Folk gillar att spela och tror att strategispel och kreativa spel ligger högt på listan.
    • Snygg grafik behöver inte öka försäljningen (som till ex konsoller), dvs grafik är inte överviktigt
    • Bör inte kosta över 2-3 dollar
    • "Coola appar" tror jag säljer, som fjortisarna kan visa för sina kompisar
    • Lite webb 2.0 i mobilen, dvs användaren kan själv modifiera appen som de vill ha den

Vad tror ni? Om någon sitter inne på riktig fakta får den gärna också presenteras ;)

2. Zooklubba

Zooklubba Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 199

MINA ENHETER

Av vad jag har sett så är spel en av de bättre inkomstkällorna. Spaghetti har ex sålt en hel.del för en privatperson.
    mvideoplayer kanske?

Sent from my HTC Desire using Tapatalk

3. Reconnnn

Reconnnn Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    263

MINA ENHETER

Det som jag tror folk köper mest är små enkla spel. Som går att sluta och börja spela när som helst. De får inte vara komplicerade att förstå och det får inte finnas något krav på att du måste spela klart.

4. erlend

erlend Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    19

MINA ENHETER

sådant som angry birds (små enkla spel) säljer nog eftersom det riktar sig till alla. både gamla och unga. sedan borde de inte kosta mer än 20kr

5. xtreme

xtreme Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Trots att Rovio valde att släppa Angry Birds gratis till android med reklam eftersom de ansåg att androidfolket inte skulle betala för det, som iPhone-folket gör.

6. Zooklubba

Zooklubba Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 199

MINA ENHETER

Anledning de sade var att de ville att alla skulle få tillgång till den då inte alla har betalapps.

Sent from my HTC Desire using Tapatalk